عصر خودرو

در دیدار قائم مقام بانک مرکزی با هیات اتریشی تاکید شد:

بازگشت روابط اقتصادی و بانکی تهران و وین به دوران پیش از تحریم ها

عصر بازار: رئیس کل بانک مرکزی، برخی از مدیران بانکی و نمایندگانی از شرکت های کشور اتریش روز چهارشنبه با قائم مقام بانک مرکزی و مسئولان این بانک دیدار و بر گسترش روابط اقتصادی، تجاری و بانکی و بارگشت این روابط به دوران پیش از تحریم ها تاکید کردند.

بازگشت روابط اقتصادی و بانکی تهران و وین به دوران پیش از تحریم ها
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار»، اکبر کمیجانی در این دیدار ضمن خیر مقدم به هیات اتریشی، گفت: ملاقات با هیات های اروپایی را به فال نیک می گیریم؛ چرا که این مهم آغازگر فصل جدیدی در روابط بانکی، تجاری و اقتصادی تهران و وین خواهد بود.

    قائم مقام بانک مرکزی، دیدار هیات عالیرتبه اتریش با رهبر معظم انقلاب، رییس جمهور و مسئولان بلندپایه کشور را نشانگر علاقه و تمایل دوطرف برای بازبینی و بهبود روابط اقتصادی، تجاری عنوان کرد و افزود: امیدواریم روابط بانکی ایران و اتریش در زمینه بانکی گسترش یابد تا شرایط برای تبادل نظر و اطلاعات و انتقال تجربیات فراهم شود.
    کمیجانی لازمه گسترش مناسبات تجاری را داشتن روابط بانکی قوی اعلام و خاطرنشان کرد: اگر ذهنیت، علاقه مندی و انگیزه ای برای گسترش روابط تجاری وجود داشته باشد، مادامی که روابط بانکی نرم، منعطف و روان شکل نگیرد، خود مانعی برای گسترش این روابط تجاری خواهد بود.
    وی بر تشکیل کارگروه بانکی بین بانک های مرکزی ایران و اتریش تاکید و تصریح کرد: این کارگروه در گام نخست وضع فعلی روابط بانکی و مالی را مرور و سپس در جهت رفع مشکلات، راهکارهای اجرایی ارائه می کند.
    قائم مقام بانک مرکزی، گفت: بانک های تجاری ایران و اتریش در صورت تمایل می توانند در کارگروه بانکی دو کشور حضور یافته و برای مسائلی که در گذشته موجبات اختلال در روابط بانکی شده راهکار ارائه کنند و گام های جدیدی را برای مستحکم تر شدن روابط بانکی بردارند.
    کمیجانی اظهار داشت: درست است که در روابط بانکی ایران با اتریش وقفه ایجاد شده، ولی روابط بانکی دو کشور قبل از تحریم های اقتصادی مطلوب بوده که امیدواریم پس از این دیدارها روابط بانکی گسترش یابد.
    وی تاکید کرد: طی 15 سال گذشته نظام بانکی ایران به لحاظ ابداعات پولی ابزارهای مالی و بکارگیری تکنولوژی های جدید در حوزه بانکی و بانکداری الکترونیکی پیشرفت های خوبی داشته و در زمینه ارائه خدمات بانکی هم با برخی از بانک های منطقه و حتی برخی از بانک های اروپایی برابری می کند.
    قائم مقام بانک مرکزی به تلاش های صورت گرفته در زمینه رعایت استانداردهای بین المللی از سوی نظام بانکی ایران اشاره کرد و گفت: در صورت برقراری روابط با بانک های اروپایی و اتریشی زمینه آموزش کارکنان نظام بانکی و بهبود استانداردهای بین المللی بانک های ایرانی نیز فراهم خواهد شد که بسیار مفید است.
    کمیجانی با تاکید بر اینکه ایران در زمینه پرداخت بدهی به کشورهای اروپایی و اتریش مشکلی نداشته، اظهار داشت: ایران ازجمله کشورهای خوشنام در ایفای تعهدات بین المللی خود بوده و حتی در شرایط سخت اقتصادی همچون زمان جنگ تحمیلی با عراق در پرداخت بدهی خارجی کوتاهی نکرده است. اختلال فعلی در روابط بانکی ما با سایر کشورها نیز ناشی از وضع تحریم های ناعادلانه بوده که با رفع آنها مجدداً به شرایط مطلوب بازخواهیم گشت.
    کمیجانی ضمن تاکید بر شروع به کار سریع کارگروه تخصصی میان ایران و اتریش، ابراز امیدواری کرد که نشست حاضر منجر به گسترش روابط تجاری و بانکی دو کشور شود.
    رییس کل بانک مرکزی اتریش هم ضمن ابراز تمایل نسبت به برقراری روابط تجاری، اقتصادی و بانکی بین دو کشور از آمادگی بانک های اتریشی به منظور آموزش نظام بانکی ایران در زمینه شناخت مشتریان و قوانین ضدپولشویی خبر داد.
    کلاس رایدل رییس کل بانک مرکزی اتریش همچنین خواستار ارائه وضعیت تجاری و اسناد مالی بانک های ایرانی برای آماده سازی به منظور برقراری ارتباط با بانک های اتریش شد.

    برچسب ها