عصر خودرو

توسعه صادرات در پی اشباع بازار داخلی صنعت برق

عصر بازار- رییس سندیکای صنعت برق ایران گفت: بازارهای داخلی کشور اشباع شده است و باید کالاها، تجهیزات و خدمات داخلی به خارج صادر شود.

توسعه صادرات در پی اشباع بازار داخلی صنعت برق
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، علیرضا کلاهی در مراسم اختتامیه شانزدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت برق میزان صادرات کالا و تجهیزات صنعت برق در سال 1394 را 300 میلیون دلار عنوان و اظهار کرد: سال گذشته 99 درصد صادرات خدمات فنی و مهندسی کشور مربوط به صنعت آب و برق و به ویژه برق بوده است.

    به گفته وی بازار برق عراق از پتانسیل نزدیک به 300 میلیارد دلاری برخوردار است اما تاکنون اقدام خاصی برای حضور مستمر و فعال در این بازار انجام نشده است.

    رییس سندیکای صنعت برق ایران با اشاره به وضعیت صنعت برق کشور عنوان کرد: ایران با قرار گرفتن در قلب یک بازار 600 میلیونی که تشنه تامین زیرساخت است، از بازار مناسبی برای صنعت برق بهره‌مند است که باید به آن دست یابد.

    کلاهی در خصوص تاثیر رویکرد مناسب دولت یازدهم در عرصه سیاست خارجی گفت: این مساله سبب شد در شانزدهمین دوره نمایشگاه صنعت برق شاهد حضور شرکت های بزرگی چون جنرال الکتریک و زیمنس در ایران باشیم که بی شک این مساله جز دستاوردهای برجام است.

    وی ادامه داد: حضور شرکت های خارجی در کشور اگر در قالب سرمایه گذاری مستقیم باشد بسیار موثر و سودمند است اما باید در این فضا تهدیدها را مدیریت و از فرصت ها استفاده کرد و انتظار می رود که مدیران و مسوولان در انجام این کار تدابیری را لحاظ کنند.

    رییس سندیکای صنعت برق ایران بازارهای مالی را ضعیف‌ترین بخش اقتصادی کشور دانست و افزود: با توجه به دشواری تامین نقدینگی ناشی از کاهش قیمت نفت، موضوع تامین فاینانس بسیار کلیدی است اما در عین حال امیدواریم این موضوع به حربه ای علیه شرکت های ایرانی تبدیل نشود.

    کلاهی انحصار را مشکل بزرگ شرکت های ایرانی دانست و گفت: بیشتر مواد اولیه مورد نیاز صنعت برق در انحصار شرکت های دولتی و خصولتی است که باید به این موضوع با هدف ارتقا صنایع توجه ویژه ای شود.

    رییس سندیکای برق ایران اظهار کرد: امید می رود در ماه های باقیمانده از عمر دولت یازدهم، به امر زیرساخت ها و صادرات صنعت برق توجه بیشتری شود.

    در ادامه ماشاءالله تابع‌جماعت، سرپرست مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت نیرو با اشاره به شرکت‌ها حاضر در نمایشگاه شانزدهم گفت: بیش از 378 شرکت داخلی و حدود 307 شرکت خارجی در نمایشگاه حضور داشتند که این مسأله نشان دهنده ظرفیت بسیار بالای کشور ما در صنعت برق است.

    تابع جماعت تأکید کرد: در نمایشگاه شانزدهم شرکت‌هایی از 21 کشور جهان از جمله آلمان، کره جنوبی، چین، سوئد، ایتالیا و... حضور داشتند. همچنین از نقاط قوت این نمایشگاه حضور بیش از 20 شرکت دانش‌بنیان بود که از توانمندی‌های بسیار خوبی نیز برخوردار بودند.

    برچسب ها