عصر خودرو

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس:

نرخ ارز زودتر یکسان سازی شود

عصر بازار- رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: در مجلس صد درصد موافقیم هرچه زودتر موضوع یکسان سازی نرخ ارز در اقتصاد از سوی دولت عملیاتی شود.

نرخ ارز زودتر یکسان سازی شود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا،  محمدرضا پورابراهیمی  افزود: یکسان سازی ارز یکی از دغدغه های مجلس است و فکر می کنیم هرچه زودتر باید تعیین و تکلیف شود.
    پورابراهیمی یادآوری کرد: پیش از این مزیت های ناشی از بحث تحریم ها و مشکل نقل و انتقال وجوه ارزی وجود داشت که با اجرای برجام بخشی از این مشکل برطرف شده است. بنابراین فکر می کنم شرایط برای عملیاتی سازی این تصمیم وجود دارد و دولت نباید درنگ کند.
    نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت: سالیانه به واسطه ضعف مدیریتی در بخش یکسان سازی ارز دهها میلیارد ریال رانت در اقتصاد کشور توزیع می شود و تفاوت نرخ ارز مرجع یا ارز ترجیحی با نرخ آزاد هیچ نفعی برای اقتصاد ندارد و فقط دلالان سود می برند.
    پورابراهیمی ادامه داد: در اصلاحیه بودجه سال 95 افزایش سرمایه و بحث پرداخت بدهی های بانک های دولتی از محل تسعیر ارز را در اختیار دولت قرار دادیم که البته نگرانیم این موضوع عملیاتی نشود.
    تیم اقتصادی دولت برنامه یکسان سازی نرخ ارز را در دستور کار خود قرار داده و آنگونه که سخنگوی دولت اعلام کرده است، بانک مرکزی اجرای یکسان سازی نرخ ارز را در دست اقدام دارد و احتمال دارد تا پایان سال آن را اجرا کند.
    این روزها نرخ هر دلار آمریکا که از ارزهای اثرگذار در معاملات اقتصادی به شمار می رود، در بانک مرکزی نزدیک به 31 هزار و 700 ریال است؛ در حالی که در بازار آزاد در کانال 36 هزار ریالی داد و ستد می شود.

    برچسب ها