عصر خودرو

دو روی سکه ادغام «صندوق ضمانت صادرات» و «بانک توسعه صادرات»

عصر بازار- مدیر عامل صندوق ضمانت صادرات درباره ادغام این صندوق با بانک توسعه صادرات در قالب اگزیم بانک(بانک صادرات - واردات)، گفت: ادغام، ایده بدی نیست اما ما می خواهیم همه بانک ها از خدمات صندوق ضمانت صادرات استفاده کنند.

دو روی سکه ادغام «صندوق ضمانت صادرات» و «بانک توسعه صادرات»
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، سیدکمال سیدعلی در حاشیه بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها افزود: در فرآیند ادغام، همه بانک ها مشتری بانک توسعه صادرات می شوند و به این ترتیب، مقداری اشکال بر قضیه مترتب می شود.
    وی افزود: در برخی از کشورها صندوق ضمانت صادرات و بانک توسعه صادرات ادغام شده اند و اگزیم بانک وجود دارد، اما در برخی کشورها این دو نهاد به عنوان دو دستگاه مجزا فعالیت می کنند.
    سیدعلی تصریح کرد، در این ارتباط نظر خاصی ندارم و هر تصمیمی در دولت اتخاذ شود تابع آن هستیم.
    غلامحسین شافعی رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران در روز ملی صادرات (29صادرات) پیشنهاد ادغام بانک توسعه صادرات و صندوق ضمانت صادرات را مطرح کرد و گفت: این ادغام می تواند در قالب اگزیم بانک فعالیت کند، ادغام این دو دستگاه کمک بیشتری به بخش صادرات می کند.
    سید علی در بخش دیگری از این گفت وگو به امضای یادداشت تفاهم و توافق نامه با موسسه های بین المللی در راستای همکاری بیشتر اشاره کرد و گفت: امسال با 18 موسسه بین المللی از جمله هرمس آلمان و موسسه هایی از کشورهای سوییس، مجارستان و سریلانکا تفاهم نامه ها امضا شده است.
    مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات افزود: در این روابط، موضوع اعتبار سنجی، آموزش و مواردی که کشورهای دیگر نمی توانند پوشش بیمه ای ارایه کنند (اتکایی، ساخت داخل و بیمه مشترک) مورد توجه قرار گرفته است.
    سیدعلی گفت: این روابط باعث می شود کشورهای دیگر راحت تر برای تامین مالی (فاینانس) در ایران حضور پیدا کنند و بانک های آنها بیشتر از گذشته با ما ارتباط داشته باشند.
    وی با اشاره به اینکه هیچ کدام از کشورهای دنیا بدون پوشش بیمه ای دستگاه هایشان در کشور دیگر حضور پیدا نمی کنند، گفت: کشورها بدون پوشش بیمه ای حتی برای فروش کالای خود هم در کشور دیگر حضور پیدا نمی کنند؛ این شرایط برای اجرای پروژه های میان و بلندمدت و قراردادهای بزرگ غیرممکن می شود.
    سیدعلی افزود: بعد از اجرایی شدن برنامه جامع اقدام مشترک(برجام) ما منتظر تحولاتی از این دست هستیم؛ همانطور که تحریم ها علیه بانک صادرات هفته گذشته لغو شد؛ امیدواریم سیستم بانکی ما بطور مجدد بتواند روابط خود را با بانک های بزرگ خارجی برقرار کند.

    ** صدور 850 میلیون دلار بیمه نامه و ضمانت نامه صادراتی
    مدیر عامل صندوق ضمانت صادرات در بخش دیگری از سخنان خود گفت: این صندوق در هفت ماه نخست امسال 850 میلیون دلار بیمه نامه و ضمانت نامه صادراتی صادر کرده است.
    سیدعلی همچنین از ارایه سه محصول جدید صندوق ضمانت صادرات خبر داد و گفت: این محصولات شامل « ضمانت نامه گمرکی »، « ضمانت نامه های پروژه های خاص» و «ریسک نوسانات نرخ ارز» است.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو