عصر خودرو

ربیعی اعلام کرد؛

بازار ۳۰۰ میلیون نفری منطقه؛ فرصت مناسب سرمایه گذاری ایران

عصر بازار- وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به افزایش تبادلات تجاری ایران و هنگ کنگ در آینده گفت:بازار منطقه با ظرفیت ۳۰۰ میلیون نفر جمعیت، شرایط مناسبی برای سرمایه گذاری ایران دارد.

بازار ۳۰۰ میلیون نفری منطقه؛ فرصت مناسب سرمایه گذاری ایران
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مهر، علی ربیعی امروز در نشست دوجانبه توسعه همکاری های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و دولت منطقه ویژه اداری هنگ کنگ که با حضور وزیر دارایی این کشور برگزار شد، به مزیت های اقتصادی و سرمایه گذاری دو کشور اشاره کرد و افزود: جاده ابریشم نمادی از همکاری دیرینه ایران و هنگ کنگ است و جمهوری اسلامی ایران با توجه به مزیت های سرزمینی و ژئوپلتیکی، ثبات و امنیتی مثال زدنی در این منطقه پرآشوب دارد.

    وی به بازار 300 میلیون نفری منطقه برای سرمایه گذاری ایران اشاره کرد و گفت: تنوع اقتصاد ایران و هدف‌گذاری رسیدن به رشد اقتصادی 8 درصد، ظرفیت های داخلی و بین المللی ایران را توسعه داده و در جهت گسترش مناسبات اقتصادی دو کشور موثر است.

    وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه هنگ کنگ از نظر اقتصادی طی سالهای گذشته پیشرفت قابل قبولی داشته است، ادامه داد: تبادلات اقتصادی و تجاری قطعاً به زیان هیچ کشوری نیست و مردم کشورها از این تبادلات بهره مند می شوند.

    این عضو کابینه دولت یازدهم افزود: البته حجم مبادلات تجاری ایران و هنگ کنگ بسیار ناچیز و از تنوع کمی نیز برخوردار است، اما مطمئناً در آینده امکان توسعه تنوع و حجم مبادلات تجاری دو کشور وجود دارد.

    وی با اشاره به قدمت دیرینه شرکت های ایرانی گفت: بسیاری از شرکت های ایرانی با سابقه دیرینه 40 تا 50 سال فعالیت می کنند ضمن اینکه ایران در زمینه های حمل و نقل زمینی، دریایی و هوایی، ظرفیت های بسیار زیادی دارد. همچنین در بخش تولید مواد غذایی، پتروشیمی و انرژی ظرفیت های بسیار زیادی در ایران وجود دارد.

    ربیعی ادامه داد: در حاشیه نشست دو جانبه توسعه همکاری های اقتصادی ایران و هنگ کنگ، تجار با یکدیگر ملاقات هایی خواهند داشت که هر تصمیمی در این مذاکرات صورت گیرد، قطعاً در کمیته های کارشناسی دو طرفه مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

    برچسب ها