عصر خودرو

آغاز همایش اقتصادی ایران و لبنان

عصر بازار- «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با تاکید به اینکه « فرصت های زیادی برای همکاری های اقتصادی ایران و لبنان وجود دارد »، از بخش های دولتی و خصوصی دو کشور خواست تا از فرصت های ایجاد شده در ایران و لبنان برای گسترش سرمایه گذاری ها و همکاری های مشترک استفاده کنند.

آغاز همایش اقتصادی ایران و لبنان
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، ظریف روز سه شنبه و در سومین برنامه روز دوم سفرش به لبنان درهمایش فرصت های اقتصادی ایران و لبنان که با حضور « جبران باسیل» وزیر امور خارجه و « آلان حکیم» وزیر اقتصاد این کشور و هیات های اقتصادی و بازرگانی ایران و لبنان برگزار شد، شرکت کرد.
    وی در مراسم افتتاح این همایش یک روزه گفت:ملت لبنان به جهانیان نشان دادند که اگر بخواهند تغییر ایجاد کنند هیچ چیز مانع آن ها نخواهد شد.
    وزیر امور خارجه ایران افزود: ما از انتخاب رئیس جمهوری جدید لبنان بسیار خوشحال هستیم و برای عرض تبریک به دولت و ملت لبنان به اینجا آمده آیم.
    ظریف تاکید کرد: لبنان برای ما سمبلی از مقاومت و استقامت است و آینده این کشور برای ما بسیار اهمیت دارد.
    وزیرامور خارجه ایران اظهارداشت:بسیار خوشحالم که امروز در جمع تجار لبنانی حضور می یابم و امیدوارم این سفر زمینه را برای گسترش همکاری های اقتصادی فراهم کند.
    وی با اشاره به همکاری های اقتصادی ایران و لبنان گفت: ما فرصت های زیادی برای گسترش همکاری های اقتصادی پیش رو داریم و باید فعالیت خود را در این زمینه شروع کنیم.
    ظریف افزود: توافق هسته ای، تحریم های ایران را برداشته است و فرصتی را فراهم کرده تا به فعالیت های اقتصادی خود ادامه دهیم.
    وزیرامور خارجه ایران تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران در زمینه نانوتکنولوژی و بایوتکنولوزی بسیار پیشرفته است و این می تواند زمینه را برای همکاری های دو کشور فراهم کند.
    وی تاکید کرد:ایران خواهان همکاری های اقتصادی بیش از گذشته با لبنان است.

    برچسب ها