عصر خودرو

کرباسیان:

ایمیدرو ۶۸۰ میلیون دلار طرح در دولت یازدهم اجرا کرد

عصر بازار- مدیرعامل ایمیدرو گفت: سازمان ایمیدرو (توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران) ۶۸۰ میلیون دلار طرح در دولت تدبیر و امید اجرا کرده است.

ایمیدرو ۶۸۰ میلیون دلار طرح در دولت یازدهم اجرا کرد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، مهدی کرباسیان روز سه شنبه در آیین افتتاح طرح فولاد یک میلیون تنی سفید دشت چهارمحال وبختیاری افزود: 2 میلیون دلار طرح دیگر نیز در سال آینده اجرا خواهد شد.
    وی اظهار کرد: عملیات اجرایی هفت طرح فولادی کشور به معضلی تبدیل شده بود که براساس دستور رئیس جمهوری، ایمیدرو برای رفع این معضل بخش خصوصی را به مشارکت طلبید.
    به گفته وی، برای رفع این معضل، طرح های فولادی به مناقصه گذاشته شد و بخش خصوصی در اجرای طرح ها مشارکت کرد.
    هشت طرح فولاد استانی که در شهریور 1385 کلید خورده بود به دلیل مشکل مالی در سالیان گذشته متوقف شده بود که با واگذاری یک واحد به بخش خصوصی، سرانجام در دولت یازدهم از نیمه دوم 1392 تکمیل و بهره برداری هفت طرح فولادی در برنامه قرار گرفت.
    فولاد سفیددشت ( چهارمحال وبختیاری)، نی ریز ( فارس)، بافت ( کرمان)، میانه (آذربایجان شرقی)، قائنات (خراسان جنوبی)، سبزوار ( خراسان رضوی) و شادگان (خوزستان) هفت طرح فولاد استانی هستند که با مشکل مواجه شده بودند.
    به گفته کرباسیان، طرح فولادی شادگان خوزستان و نی ریز فارس و میانه آذربایجان شرقی تا پایان سال جاری افتتاح و مابقی طرح های فولادی سال آینده تکمیل و بهره برداری خواهد شد.
    معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در ابتدای دولت یازدهم 210 هزار میلیارد ریال اموال سازمان ایمیدرو به نام خصوصی سازی رد دیون شده بود.
    کرباسیان افزود: گشایش اعتبار برای فولادهای هفت گانه در ابتدای این دولت حمایتی بود برای رفع این مشکل که ابتدای دولت یازدهم یک میلیون و 700 هزار یورو توسط بانک صنعت و معدن گشایش اعتبار شد.
    وی اظهار کرد: با این میزان اعتبار ماشین آلات و تجهیزات اروپایی برای این کارخانه های فولادها خریداری و نصب شد.
    عملیات اجرایی طرح های فولاد استانی شهریور 1385 به زمین زده شد و پس از وقفه های طولانی و به ویژه اواخر دهه گذشته و سال های ابتدایی دهه 90 در دولت یازدهم و با هدایت و مدیریت ایمیدرو فعال شد.
    65 درصد سهام طرح فولاد سفید دشت چهارمحال وبختیاری توسط فولاد مبارکه و 35 درصد توسط ایمیدرو خریداری شده است.
    فولادسفید دشت چهارمحال وبختیاری و 2 طرح کارخانه چادر مشکی و کارخانه تولید ورق فولادی گالوالوم تاراز (ورق پوشش دار) روز سه شنبه با حضور معاون اول رئیس جمهوری افتتاح شد.

    برچسب ها