عصر خودرو

فعال بخش خصوصی:

شرکت کاوازکی ژاپن فعالیت های خود را در ایران و منطقه گسترش می دهد

عصر بازار- مدیر فروش بازار اروپای شرکت کاوازاکی ژاپن گفت: این شرکت آماده است به شرط بهبود شرایط اقتصادی ایران پس از تحریم ها، به دلیل نفوذ سیاسی مناسب ایرانی ها در منطقه به گسترش فعالیت های خود در بازار بزرگ بیش از ۴۰۰ میلیونی ایران و همسایگان آن بپردازد.

شرکت کاوازکی ژاپن فعالیت های خود را در ایران و منطقه گسترش می دهد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا،  شهراد آجیلی  امروز (سه شنبه) در حاشیه چهارمین و آخرین روز از شانزدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت برق ایران اظهار کرد: شرکت کاوازاکی ژاپن در همه زمینه های تولیدی بجز خودرو فعالیت دارد و در زمینه نیروگاهی نیز در تولید انواع سیستم های CHP (تولید همزمان برق و حرارت) و موتور و توربین های گازی فعال است.
    وی که نخستین بار است همراه با شرکت کاوازاکی حضور در نمایشگاه صنعت برق ایران را تجربه می کند، از حضور 10 ساله این شرکت در بازار ایران بویژه نصب انواع توربین های گازی و CHP خبر داد.
    آجیلی افزود: بازار ایران یکی از جالبترین و جذاب ترین بازارهای جهان است که امروز و با پشت سر گذاشتن 10 سال تحریم و فشار اقتصادی، با قدیمی و فرسوده شدن بسیاری سیستم های برقی و نیروگاهی خود مواجه است.
    وی خاطرنشان کرد: ایرانیان به دلایل مختلف سیاسی و اقتصادی، تاثیر خوبی بر کشورهای همسایه خود از جمله عراق، افغانستان و پاکستان دارند و بر همین اساس می توان امیدوار بود با همکاری شرکت های ایرانی بتوان حضور موثرتری در این بازارها داشت.
    مدیر فروش بازار اروپای شرکت کاوازاکی ژاپن بیان داشت: فلسفه کار کاوازاکی، مشارکت تدریجی و گام به گام با سایر شرکت های بزرگ و تاثیر گذار سایر کشورهاست و در این زمینه می تواند روی مشارکت برخی شرکت های بزرگ ایرانی نظیر مپنا در بازارهای منطقه حساب کند.
    وی گفت: دولت ایران امروز و با پایان یافتن تدریجی تحریم ها، علاوه بر خرید انواع تجهیزات، انتقال فناوری های نوین و پیشرفته را دنبال می کند.
    آجیلی تاکید کرد: کاوازاکی برندی مطرح و شناخته شده در جهان است که در هر بازاری که گام می گذارد، فقط انتقال فناوری های جدید با استانداردهای روز و بالا را در دستور کار دارد و بطور قطع چنین برنامه ای را برای بازار ایران نیز اجرایی خواهد کرد.
    وی گفت: آنچه توجه مرا در برخورد با ایرانی ها در این نمایشگاه جلب کرد، انتقاد آنان از قیمت های بالای محصولات این شرکت است؛ در حالی که وقتی محصولی خوبی می خرید باید پول خوبی نیز بابت آن بپردازید.
    مدیر فروش ایرانی بازار اروپای شرکت کاوازاکی ژاپن یادآور شد: توربین های ارایه شده این شرکت در نمایشگاه امسال 30 مگاواتی اند که از بازدهی 40.1 درصدی برخوردارند و محل مصرف آنها در صنایع نفت و گاز و تولید همزمان برق و حرارت است.

    ** کیفیت تولید شرکت های ایرانی در حد مطلوب نیست
    آجیلی افزود: گرچه ایرانی ها مدعی اند به خودکفایی 95 درصدی در صنعت برق خود دست یافته اند، اما معتقدم کیفیت محصولات ایرانی در حدی نیست که بتوانند بطور مداوم در یک بازار حضورداشته باشند؛ به عبارتی کیفیت تولیدات در حد مطلوب نبوده و قابل رقابت با برندهای مطرح جهانی نیست.
    به گفته این مقام مسوول، خدمات پس از فروش کاوازاکی در سال های تحریم متوقف نشد، اما محدود شد که دلیل اصلی آن ناتوانی در جابجایی پول و محدود شدن فعالیت های بانکی بود.
    آجیلی تصریح کرد: اگر شرایط اقتصادی ایران پس از رفع تحریم ها بهبود یابد، برای حضور در بازار 80 میلیونی این کشور و بازار بزرگ بیش از 400 میلیونی منطقه با کمک شرکت های ایرانی تلاش خواهیم کرد.
    وی در ادامه به برخی مشکلات حضور در بازار ایران اشاره کرد و افزود: هنوز مشکل نقل و انتقال پول و تحریم های بانکی پابرجاست و بسیاری از تحریم ها از جمله در زمینه سیستم های کنترل (که قلب نرم افزاری و سخت افزاری یک سیستم است) هنوز برداشته نشده است.
    شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت برق ایران در یک فضای 45 هزار مترمربعی و در 12 سالن برپا شده است.
    در این نمایشگاه 295 شرکت خارجی و 350 شرکت داخلی مشارکت دارند. این نمایشگاه عصر امروز (سه شنبه) با برگزاری آیین اختتامیه به کار خود پایان می دهد.

    برچسب ها