عصر خودرو

روز گذشته رقم خورد؛

رشد ۹۴ درصدی حجم معاملات آتی سکه در بورس کالا

عصر بازار- حجم معاملات آتی سکه روز گذشته (دوشنبه) در بورس کالای ایران با رشد ۹۴ درصدی به ۸ هزار و ۲۶۹ قرارداد و ارزش آن به بیش از ۹۷۲ میلیارد ریال رسید؛ این در شرایطی است که روز یکشنبه حجم قراردادهای آتی سکه ۴ هزار و ۲۵۲ و ارزش آن نیز بالغ بر ۶۲۱ میلیارد ریال بود.

رشد ۹۴ درصدی حجم معاملات آتی سکه در بورس کالا
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بورس کالای ایران، متناسب با تحولات انتخاباتی، نوسان بازارها نیز در حال تغییر است، اگرچه تغییر و تحولات بازارهای داخلی به میزان بازارهای بین‌المللی نیست؛ اما باز هم به بازارهای داخلی سمت و سو داده است.

    دیروز پس از اعلام تصمیم پلیس فدرال آمریکا مبنی بر جرم نبودن استفاده هیلاری کلینتون از ایمیل شخصی برای انجام امور رسمی و دولتی، قیمت طلا در بازارهای جهانی با افت شدیدی روبرو شد که این موضوع موجب افت بهای سکه در بازار نقدی و آتی سکه شد.

    به این ترتیب بهای سکه در بازار آتی بورس کالای ایران طی معاملات روز دوشنبه در هر پنج سررسید منفی بود.

    بر این اساس قیمت آتی سکه روز گذشته در سررسید آبان ماه با نرخ یک میلیون و 117 هزار تومان معامله شد و کاهش 0/85 درصدی را تجربه کرد. این در شرایطی است که سکه تحویل دی ماه با افت 0/67 نسبت به روز یکشنبه به قیمت یک میلیون و133  هزار تومان رسید. از سویی قرارداد تحویل اسفند نیز با قیمت یک میلیون و 146 هزار تومان معامله و با کاهش 0/73 درصدی رو به رو شد.  سکه تحویل اردیبهشت سال آتی با افت قیمت 0/62 درصدی با نرخ یک میلیون و 165 هزار تومان به فروش رسید و در پایان سررسید تیر سال آینده با نرخ یک میلیون و 183 هزار تومان معامله شد و کاهش 0/72 درصدی را به ثبت رساند.

    در بازار سکه نقدی چه گذشت؟

    همسو با افت بهای اونس در بازارهای جهانی، روز دوشنبه، سکه تمام بهار آزادی نیز در مسیر کاهشی قرار گرفت. در سومین روز هفته، قیمت دلار تحت‌تاثیر بالا بودن ارزش این ارز در کشورهای همسایه به میزان 2 تومان بالاتر رفت و به قیمت 3 هزار و 629 تومان رسید، در حالی که در بازار سکه، فلز گران بهای داخلی به‌دلیل کاهش بهای اونس، 8 هزار تومان از ارزش خود را از دست داد و روی قیمت یک میلیون و 118 هزار تومان قرار گرفت.

    معامله 27 سکه در قالب گواهی سپرده

    همچنین حجم معاملات گواهی سپرده سکه طلا در بورس کالای ایران طی معاملات امروز به 27 سکه به ارزش 300 میلیون ریال رسید.

    نگاهی به تابلوی معاملات نیز نشان می دهد که آخرین سفارش خرید سکه در سامانه بر خط سهام یک میلیون و 112 هزار تومان و آخرین سفارش فروش درج شده در سامانه یک میلیون و 117هزار تومان ثبت شده است.

    معاملات سکه در کنار سهام در سامانه برخط معامله گران سهام یکی از جذابیت معاملات گواهی سکه در بورس کالاست به طوریکه سرمایه گذاران می توانند سکه و سهام را در کنارهم در پرتفوی خود مشاهده کننده و در هر لحظه از نوسانات و سود و زیان خود مطلع شوند.

    برچسب ها