عصر خودرو

انتظار بازار نفت برای روشن شدن نتیجه انتخابات آمریکا;

قیمت نفت ثابت ماند

عصر بازار- قیمت نفت در بازارهای جهانی به علت موضع محتاطانه معاملات سرمایه‌گذاران و تاجران به علت انتخابات آمریکا ثابت ماند و بشکه‌ای ۴۶.۲۹ دلار فروخته شد.

قیمت نفت ثابت ماند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، ازآنجایی که سرمایه‌گذاران و تاجران به علت انتخابات آمریکا موضع محتاطانه در معاملات گرفته‌اند، قیمت نفت امروز ثابت است.

    هر بشکه نفت خام آمریکا 44.91 دلار فروخته شد و نفت برنت 46.29 دلار به ازای هر بشکه معامله شد که حقیقتا نسبت به دیروز تغییر چندانی ندارند. قیمت نفت جلسه گذشته تقریبا 1.9 درصد افزایش یافت.

    در چین، آمارهای نفتی که روز سه‌شنبه منتشر شد ضعیف بود.  بانک ای‌ان‌زد در روز سه‌شنبه پس از انتشار این آمار اعلام کرد: «واردات نفتی چین، در ماه اکتبر اندکی کاهش یافت اما همچنان در سطح بالایی نسبت به سال گذشته ماند.»

    چین در ماه اکتبر 6.78 میلیون بشکه نفت وارد کرده است که 12.9 درصد از ماه پیش از ان کمتر است که یکی از کمترین حجم‌ها در سال جاری به شمار می‌رود.

    قیمت نفت روزهای گذشته به دلایل مختلف از جمله افزایش ذخایر نفت آمریکا، تعداد دکل‌های فعال نفتی این کشور و تاثیرات انتخابات این کشور و همچنین تردیدهایی که رسانه‌های غربی در مورد اجرای توافق اوپک به جان بازار می‌اندازند، با کاهش روبرو شد.

    رکس تیلرسون مدیر ارشد اجرایی شرکت اکسون موبیل گفت عرضه نفت در جهان از آغاز سال 2015،  یک تا 2 میلیون بشکه در روز بیش از تقاضا است.

    برچسب ها