عصر خودرو

پایگاه خبری اویل پرایس آمریکا:

عمان آماده کاهش تولید نفت در صورت توافق اوپک است

عصر بازار- پایگاه خبری اویل پرایس آمریکا به نقل از وزیر نفت و گاز عمان اعلام کرد، در صورت موافقت سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) با برنامه محدودسازی تولید، عمان نیز آماده کاهش تولید نفت است.

عمان آماده کاهش تولید نفت در صورت توافق اوپک است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا،  محمدبن حمد الرمحی در حاشیه کنفرانس بین المللی نفت ابوظبی به خبرنگاران گفت: ما معتقدیم توافق تولید اوپک اکنون بیش از چند ماه پیش مورد توجه است.
    وی افزود: ما ابتدا خواهان کاهش تولید نفت و به توافق رسیدن تولیدکنندگان در این زمینه هستیم. در صورت حصول این توافق، عمان نیز آماده است تولید نفت خود را پنج تا 10 درصد کاهش دهد.
    الرمحی ادامه داد: دومین گزینه مورد نظر ما، فریز تولید نفت است.
    وزیر نفت و گاز این تولیدکننده کوچک غیراوپکی افزود: بازار جهانی نفت همچنان در شرایط مازاد عرضه قرار دارد و اگر چه ممکن است ما حداقل قیمت نفت را پیش بینی کرده باشیم اما نمی دانیم این حداقل قیمت تا کی دوام دارد.
    به نوشته اویل پرایس، یک ماه پیش در نشست الجزایر اوپک، عمان که انتظار می رود تولید نفت اش امسال برای نخستین بار به بیش از یک میلیون بشکه در روز برسد، خیلی ناامید نشان می داد. آن موقع، عمان گفته بود که به مذاکرات اوپک در الجزایر ملحق نمی شود زیرا امیدی ندارد که این کارتل نفتی بتواند برنامه ای برای بالا بردن قیمت های نفت تصویب کند.
    اوپک در نشست 26 سپتامبر (پنج مهر) خود در الجزایر به منظور بالا بردن قیمت نفت، با کاهش تولید این سازمان به 32.5 تا 33 میلیون بشکه در روز موافقت کرد.
    اوپک در ماه سپتامبر 2016(شهریور- مهر) 33 میلیون و 600 هزار بشکه نفت در روز تولید کرد.
    کشورهای عضو اوپک و برخی تولیدکنندگان مهم غیراوپک مانند روسیه و برزیل در روزهای 28 و 29 اکتبر 2016 (هفتم و هشتم آبان ماه) در مورد امکان فریز تولید نفت در وین گفت و گو کردند که بدون نتیجه پایان یافت.
    قرار است این گفت و گوها بیست و پنجم نوامبر (پنجم آذر) از سر گرفته شود و سپس اوپک توافق ماه سپتامبر (مهر) خود را نهایی کند.
    با این حال، عراق دومین تولیدکننده اوپک، اوایل آبان ماه جاری اعلام کرد، این کشور قصد کاهش تولید نفت ندارد. ایران، سومین تولیدکننده اوپک نیز پیش از عراق اعلام کرده بود تولید خود را تا رسیدن به سطح پیش از تحریم متوقف نمی کند.
    همچنین سطح تولید نفت 2 کشور عضو اوپک لیبی و نیجریه که به دلیل درگیری های داخلی کاهش پیدا کرده بود، دوباره در حال افزایش است.
    این 2 کشور از ماه سپتامبر 2016(شهریور-مهر) تاکنون روی هم روزانه حدود 800 هزار بشکه نفت به بازار اضافه کرده اند.
    بانک آمریکایی گلدمن ساچز به تازگی اعلام کرده است، به دلیل مشاهده نشدن پیشرفت در اجرایی کردن برنامه کاهش تولید اوپک و افزایش مخالفت ها با این برنامه، احتمال تصویب این توافق در نشست سی ام نوامبر (دهم آذر) این سازمان در وین کم است.

    برچسب ها