عصر خودرو

توقف خام‌فروشی نیازمند تقویت تولید است;

دلایل تنزل فضای کسب و کار

عصر بازار- رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران با اشاره به دلایل کاهش رتبه ایران در فضای کسب و کار گفت: برای جلوگیری از خام‌فروشی باید زیرساخت‌های تولید محصولات در کشور ایجاد شود.

دلایل تنزل فضای کسب و کار
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مهر، مسعود خوانساری در خصوص تنزل رتبه ایران در فضای کسب و کار اظهار داشت: رتبه ایران با توجه به گزارش بانک جهانی از 118 به 120 تنزل کرده است و باید دلایل این امر را از دولت سؤال کرد.

    وی با اشاره به اینکه مشکلات و موانع زیادی پیش‌روی فعالان اقتصادی قرار دارد، افزود: سیاست‌های تأمین اجتماعی و موضوع مجوزها همچنان با مشکل روبروست؛ همچنین تعرفه‌ها که به طور مداوم بالا و پایین می‌رود، از مشکلاتی است که در سر راه کسب و کار در ایران وجود دارد.

    خوانساری با اشاره به موضوع مالیات‌ها اظهار داشت: سیاست‌های مالیاتی و مشکلاتی که در این خصوص پیش‌روی فعالان اقتصادی قرار دارد هم از دیگر مشکلاتی است که فضای کسب و کار در ایران را با مانع روبرو کرده است.

    رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران تصریح کرد: تمامی این موارد باعث شده که رتبه ایران در فضای کسب و کار باز هم تنزل کند.

    وی در خصوص وضع عوارض بر صادرات سنگ آهن گفت: برای عدم صادرات مواد خام، تعرفه گذاشته می‌شود اما معتقدم باید زیرساخت‌ها در داخل کشور فراهم باشد تا مواد اولیه تبدیل به محصول شده و در داخل کشور ارزش افزوده ایجاد کند.

    خوانساری با اشاره به اینکه اگر نتوانیم زیرساخت‌های تولید را در کشور ایجاد کرده و توسعه دهیم، بازارهای صادراتی را از دست می‌دهیم گفت: اینکه نباید خام‌فروشی داشته باشیم، درست است اما باید برنامه مدونی برای سرمایه‌گذاری در تولید محصولات داشته باشیم تا با استفاده از مواد اولیه، ارزش افزوده ایجاد شود.

    برچسب ها