عصر خودرو

همسویی روند قیمتی مس و آلومینیوم در بورس لندن و بورس کالا؛

مس ارتفاع ۵ هزار دلاری را حفظ می کند؟

عصر بازار: بهای فلز سرخ که ماه گذشته به کمتر از ۵ هزار دلار در هر تن رسیده بود از ابتدای هفته جاری مسیر افزایشی در پیش گرفته و اکنون با نرخ ۵ هزار و ۲۸۰ دلار به ازای هر تن در بورس فلزات لندن معامله می شود.

مس ارتفاع ۵ هزار دلاری را حفظ می کند؟
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بورس کالای ایران، از سوی دیگر قیمت سایر فلزات اساسی با رشد نرخ همراه شد، به طوری که فلزی همچون آلومینیوم با قیمت یک هزار و 593 دلار معامله شد و رشد 0/34 درصدی را نسبت به روز دوشنبه تجربه کرد. این در شرایطی است که نرخ این فلز در سه هفته گذشته به کمتر از یک هزار و 1400 دلار رسیده بود.

    همچنین بررسی ها از معاملات این دو فلز در بورس کالای ایران نیز نشان می دهد که رشد قیمت ها در بورس فلزات لندن و ثبات نسبی نرخ ارز، باعث شده تا روند قیمت مس و آلومینیوم در بورس کالا نیز همسو با قیمت های جهانی با رشد نسبی روبه رو شود.

    بر اساس گزارش های منتشر شده از سوی بلومبرگ، افزایش نسبی قیمت مس و دیگر فلزات اساسی در روزهای اخیر حاصل امید به اجرای سیاست های انبساطی جدید از سوی بانک مرکزی چین بوده است. گفتنی است بانک مرکزی چین در ماه های اخیر چهار بار نرخ های بهره را کاهش داده اما به نظر می رسد این اقدامات برای رونق اقتصاد کافی نبوده است.

    به گفته تحلیلگران بازارهای جهانی، ضعف اقتصاد چین که از ابتدای سال جاری میلادی سبب نگرانی سرمایه گذاران شده، در هفته های اخیر با انتشار گزارش های منفی از اقتصاد این کشور و کاهش شاخص بورس شانگهای شدت پیدا کرده است. چین بزرگ ترین مصرف کننده فلزات اساسی در جهان است و ضعف اقتصاد آن احتمال رونق بازار این مواد خام را کمتر کرده است؛ به همین دلیل نهادهای تحلیلگر پیش بینی خود از متوسط قیمت فلزات اساسی را کاهش داده اند.

    از دید تحلیلگران، احتمال رشد قیمت فلزات در سه ماهه پایانی سال جاری میلادی وجود دارد اما رشد قیمت ها محدود خواهد بود. در هفته پیش رو نیز تعدادی گزارش از اقتصاد چین منتشر می شود که اطلاعات مهمی درباره وضعیت اقتصاد این کشور در اختیار سرمایه گذاران قرار خواهد داد.

    برچسب ها