عصر خودرو

رییس کمیسیون بازار، پول و سرمایه اتاق تهران:

پیش بینی کاهش سودآوری بازار سرمایه در سال ۱۳۹۶

عصر بازار- رییس کمیسیون بازار، پول و سرمایه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران پیش بینی کرد، سود شرکت های بورسی در سال آینده کاهش پیدا کند، مگر اینکه اتفاق های خاصی مانند جهش نرخ ارز و افزایش قیمت نفت رخ دهد.

پیش بینی کاهش سودآوری بازار سرمایه در سال ۱۳۹۶
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، علی سنگینیان امروز سه شنبه در نشست هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران در تشریح روند سودآوری شرکت ها در بازار سرمایه و پیش بینی سودآوری این بازار، گفت: با توجه به شرایط کنونی، این اتفاق حداقل در شش ماه نخست سال آینده رخ نخواهد داد.

    وی افزود: سود شرکت های بورسی در سال ١٣٩٣ به میزان 650 هزار میلیارد ریال، در سال 1394 به میزان 580 هزار میلیارد ریال و در 1395 به میزان 460 هزار میلیارد ریال پیش بینی شده بود که کمتر از این اعداد محقق شد.

    **طرح صدور چک در مجلس شورای اسلامی

    سنگینیان در بخش دیگری از سخنان خود به طرح صدور چک در مجلس شورای اسلامی پرداخت و گفت: طرحی که بدون مشارکت بانک مرکزی و دستگاه قضایی تدوین شود، نمی تواند طرحی کامل باشد.

    وی گفت: این طرح نه تنها ایرادات فعلی قانون چک را برطرف نمی کند، بلکه ایرادات جدیدی به آن اضافه خواهد کرد.
    سنگینیان افزود: به عنوان نمونه ، این طرح یک سری تکالیف برای بانک ها مشخص کرده است که به نظر من بانک ها زیر بار این تکالیف نمی روند، چون استقلال بانک ها را خدشه دار می کند.

    بر اساس این گزارش، طرح صدور چک در مجلس نهم (سال 1391 ) با رویکرد سخت گیری برای افتتاح حساب و دریافت دسته چک، تعیین سقف اعتبار برای صدور آن، تشکیل پرونده الکترونیکی چک، حذف فرآیند دادرسی در خصوص چک های برگشتی و امکان صدور چک الکترونیکی از سوی جمعی از نمایندگان تهیه شد.

    هر چند اردیبهشت ماه امسال کلیات این طرح در کمیسیون اقتصادی مجلس به تصویب رسید اما به دلیل پایان دوره مجلس نهم، به تصویب نهایی نرسید. با آغاز فعالیت دهمین دوره مجلس شورای اسلامی، این طرح در 30 خرداد امسال بار دیگر اعلام وصول شد و در دستور کار رسیدگی کمیسیون اقتصادی مجلس قرار گرفت.

    برچسب ها