عصر خودرو

ذخیره ارزی چین بار دیگر کاهش یافت

عصر بازار- تازه ترین آمارها نشان می دهد که ذخیره ارزی چین در ماه اکتبر (مهر/آبان) ۴۵ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار کاهش یافت و به پایین ترین سطح نسبت به ماه مارس سال ۲۰۱۱ تاکنون رسیده است.

ذخیره ارزی چین بار دیگر کاهش یافت
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، این چهارمین ماه متوالی است که ذخیره ارزی چین که بزرگترین ذخیره در جهان است کاهش می یابد و یکی از علت های آن افزایش ارزشی دلار آمریکاست.

    آمار بانک مرکزی چین نشان می دهد که میزان ذخیره ارزی این کشور در ماه گذشته میلادی بیش از پیش بینی به 33 میلیارد و 900 میلیون دلار کاهش یافته است.

    اداره تبادلات ارزی چین در تارنمای خود گزارش کرده که ذخیره ارزی دومین اقتصاد برتر دنیا با کاهش ماه اکتبر به سه هزار و 121 میلیارد دلار رسید.

    این بیشترین کاهش ذخیره در چهار ماه گذشته است و در ماه سپتامبر (شهریور/مهر) ذخیره ارزی چین 18 میلیارد و 800 میلیون دلار کاهش یافته بود.

    ارزش ارزی دلار آمریکا در ماه اکتبر امسال در برابر سبدهای ارزی دیگر نزدیک به سه ممیز 12 درصد افزایش یافت.

    پس از اصلاحاتی که چین در سال گذشته میلادی در زمینه «یوان» ارز ملی خود انجام داد ذخیره ارزی این کشور 513 میلیارد دلار کاهش یافت.

    امسال میزان کسری ذخیره ارزی چین شش ممیز سه درصد بوده است و گفته می شود کاهش مداخله دولت در نرخ ارز بر این تقلیل ارزی تاثیرگذار بوده است.

    دولت چین در تلاش است تا وضعیت بازار مالی خود را با ثبات کند اما همزمان تاکید دارد که حراست از رشد اقتصادی مهمتر از توجه و تمرکز بر ارزش یوان پول ملی این کشور است.

    نرخ یوان در برابر دلار آمریکا به پایین ترین میزان در شش سال گذشته رسیده و هر دلار آمریکا اکنون با شش ممیز 787 یوان معامله می شود.

    دولت چین رشد تولید ناخالص داخلی خود را در سال جاری میلادی بین شش و نیم تا هفت درصد تعیین کرده و از ابتدای سال جاری میلادی رشد اقتصادی معادل شش ممیز هفت درصد بوده است.

    برچسب ها