عصر خودرو

دوشنبه ۱۷ آبان؛

آمار و گزارش معاملات برق در بورس انرژی

عصر بازار- در معاملات امروز دوشنبه ۹۵.۰۸.۱۷ در بازار برق بورس انرژی ۲۰,۲۷۹ مگاوات برق به ارزش ۱۳۹ میلیارد و ۸۰۴ میلیون ریال مورد معامله قرار گرفت که نسبت به روز معاملاتی گذشته با افزایش همراه بوده است.

آمار و گزارش معاملات برق در بورس انرژی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مبین سرمایه، میانگین وزنی قیمت (میانگین وزنی کل معاملات بارپایه روزانه نماد‌های معامله شده در بازار برق بورس انرژی) تغییر چندانی نداشت و در محدوده 360,000 ریال باقی ماند.

     

    Image

    نمودار میانگین وزنی قیمت:

    Image

    Image

     


    همانطور که در نمودار میانگین وزنی قیمت مشاهده می‌شود؛ قیمت در محدوده 360,000 ریال به ثباتی نسبی رسیده است و اتفاق نظر بر روی این قیمت بین خریداران و فروشندگان وجود دارد.
    امروز در بازار برق بورس انرژی، توافق شرکت‌های توزیع نیروی برق و نیروگاه‌ها بر سر قیمت منجر به افزایش حجم و ارزش معاملات شد. در نمادهای کم‌باری، میان‌باری و پیک کاهش قیمت را شاهد بودیم اما در نمادهای بارپایه معاملات در محدوده قیمت‌های روز گذشته به انجام رسید. افزایش حجم و ارزش معاملات پس از افزایش نقدینگی در بازار نشان دهنده تأثیر مستقیم تأمین نقدینگی بر پویایی بازار دارد.

    آمار معاملات امروز به تفکیک نماد‌های معاملاتی:

     

    Image

    Image

    Image

    Image

     


    بررسی روند نماد 13950824 :
    نمودار زیر روند قیمت در نماد بارپایه 13950824 را نشان می‌دهد. همانطور که مشاهده می‌شود قیمت در طول دوره روندی نزولی داشته و در حال حاضر در محدوده 360,000 ریال قرار دارد.
    روند سال گذشته این نماد همانطور که در تصویر مشاهده می شود؛ در ابتدای دوره روندی نزولی و ملایم داشته و در اواسط دوره شیب صعودی و تندی به خود گرفته و تا قیمت 375,000 ریال افزایش داشته و باز هم در انتهای دوره شیب نزولی به خود گرفته و در محدوده 350,000 ریال به کار خود پایان داده است. 
    در این نماد تا به امروز 770  مگاوات برق مورد معامله قرار گرفته است که بیشترین حجم معاملات مربوط به معاملات 17.08.1395 با 720  مگاوات می‌باشد.

     

    Image

    روند نماد 13940824 (روند قیمتی نماد فوق در سال گذشته) :

    Image

     

    برچسب ها