عصر خودرو

مدیرعامل مپنا:

نگاه‌ به سرمایه‌گذار داخلی و خارجی باید یکسان باشد

عصر بازار- مدیرعامل مپنا با بیان اینکه گفته می‌شود، شرکت مپنا مجوز احداث چندین هزار مگاوات نیروگاه از وزارت نیرو دریافت کرده و آن را اجرا نکرده است، دروغ محض است، گفت: مپنا از ورود سرمایه‌گذاران خارجی استقبال می‌کند.

نگاه‌ به سرمایه‌گذار داخلی و خارجی باید یکسان باشد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از فارس، عباس علی‌آبادی در حاشیه شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت برق در پاسخ به این سؤال که مپنا مجوز احداث بیش از 17 هزار مگاوات نیروگاه از وزارت نیرو دریافت کرده، اما برای ساخت آن اقدام نکرده است، گفت: به هیچ وجه این طور نیست و این یک دروغ محض است و باید اذعان کنم که مپنا حتی یک مگاوات مجوز نیروگاه ندارد که آن را اجرا نکرده باشد.

    وی افزود: بنده معتقد هستم که به اندازه کافی در صنعت برق سرمایه و ثروت وجود دارد و مردم ما حاضر هستند سرمایه خود را در صنعت نیروگاهی هزینه کنند، مشروط بر اینکه از بازگشت سرمایه مطمئن باشند.

    مدیرعامل مپنا در پاسخ به این سؤال که شما موافق سرمایه‌گذار خارجی در ایران در حوزه نیروگاهی هستید یا خیر، گفت: ما معتقد هستیم که صنعت برق ایران نقطه قوت و اتکای کشور و نه نقطه ضعف است، چرا که بنده معتقد هستم که بیشترین سرمایه‌گذاری در کشور در حوزه برق انجام شده است.

    علی‌آبادی تأکید کرد: متأسفانه اقتصاد برق به خاطر ایراداتی که در آن وجود دارد، بازگشت این سرمایه‌ها امکان پذیر نیست.

    وی ادامه داد: با این اقتصاد این سرمایه‌ گذاری مطلقاً به معنای یک کار اقتصادی نیست که از این محل سرمایه‌گذار سود ببرد، چرا که وقتی قیمت نفتی و تولید برق به صورت تکلیفی فروخته می‌شود، یک عدم تناسب قیمت میان قیمت تمام شده و قیمت نهایی ایجاد می‌شود.

    * مپنا معتقد است شرایط سرمایه‌گذاری برای تمام سرمایه‌گذاران باید یکسان باشد

    مدیرعامل مپنا در پاسخ به این سؤال که عنوان می‌شود مپنا مخالف ورود سرمایه‌گذار خارجی در حوزه ساخت نیروگاه است،‌ گفت: به هیچ وجه این گونه نیست، چرا که مپنا از سرمایه‌گذار خارجی در ایران استقبال می‌کند و آن را مفید می‌داند، اما معتقد هستم که باید شرایط سرمایه‌گذاری برای تمام سرمایه‌گذاران یکسان باشد.

    وی افزود: باید به سرمایه‌گذار ایرانی هم فرصت داده شود که مطابق سرمایه‌گذار خارجی سرمایه خود را وارد بخش صنعت نیروگاهی کند و سپس از بازگشت سرمایه خود مطمئن باشد.

    علی‌آبادی در پاسخ به این سؤال که وزیر نیرو اعلام کرده است که 37 هزار مگاوات مجوز ساخت نیروگاه داده شده است، اما تنها 11 هزار مگاوات آن اجرا شده است و قبول دارید یا خیر، گفت: بنده از این موضوع بی‌اطلاع هستم و باز هم تأکید می‌کنم به مپنا یک مگاوات مجوز هم داده نشده که اجرا نکرده باشد.

    برچسب ها