عصر خودرو

قیمت جهانی نفت افزایش یافت

عصر بازار- اظهارات دبیرکل اوپک مبنی بر اینکه این سازمان به توافق الجزایر در زمینه کاهش تولید متعهد است موجب شد تا قیمت نفت امروز بیش از یک درصد افزایش یابد.

قیمت جهانی نفت افزایش یافت
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم،  اظهارات دبیرکل اوپک مبنی بر اینکه این سازمان به توافق الجزایر در زمینه کاهش تولید متعهد است موجب شد تا قیمت نفت امروز بیش از یک درصد افزایش یابد.

    بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با 71 سنت، معادل 1.56 درصد افزایش به 46 دلار و 29 سنت رسید.

    قیمت نفت خام آمریکا نیز 73 سنت، معادل 1.66 دلار افزایش داشت و به 44 دلار و 80 سنت رسید.

    محمد بارکیندو، دبیرکل اوپک گفته، این سازمان به توافق کاهش تولید که در الجزایر به دست آمد متعهد ذاست.

    بارکیندو در کنفرانسی در ابوظبی اظهار داشت: «ما به عنوان اوپک همچنان به توافق الجزایر متعهد هستیم. هر 14 عضو اوپک متعهد به اجرای این توافق هستند.»

    به رغم این اظهارات، بسیاری از تحلیلگران تردید دارند که اوپک و دیگر تولید کنندگان خارج از این سازمان از جمله روسیه بتوانند روی یک طرح کاهش تولید هماهنگ به توافق برسند.

    بانک بارکلیز انگلیس اعلام کرد: «عراق تولید خود را افزایش داده، در حالی که از عربستان درخواست کرده که از توافق مستثنی شود. رویه هم هنوز در حاشیه این مذاکرات قرار دارد و هیچ یک از تولید کنندگان غیر عضو اوپک که با آنها مشورت شده اعلام نکرده اندک ه قصد کاهش تولید خود را دارند.»

    تردیدهای اینچنینی در کنار مازاد عرضه موجود در بازار موجب شد تا قیمت نفت برنت در جمعه گذشته تا 45 دلار و 8 سنت یعنی پایین ترین رقم از 11 اوت تاکنون پایین بیاید.

    قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا نیز جمعه گذشته به 43 دلار و 57 سنت رسید که پایین ترین رقم از 20 سپتامبر تاکنون بود.

    کاهش قیمت های هفته گذشته بیشترین افت از ماه ژانویه تاکنون بود و موجب شد قیمت ها نسبت به بالاترین رقم یک سال اخیر که در اواخر ماه اکتبر به ثبت رسیده بود حدود 15 درصد کاهش یابد

    برچسب ها