عصر خودرو

مدیرعامل بورس انرژی:

رکورد معاملات روزانه برق بورس انرژی ایران در سال ۹۴ شکسته شد

عصر بازار: در جلسه معاملاتی مورخ ۶ خرداد ۹۴ در تابلو سلف موازی استاندارد بازار مشتقه بورس انرژی بیش از ۹۲ میلیارد معاملات سلف موازی استاندارد برق انجام پذیرفت که این میزان رکورد ارزش معاملات در سال ۹۴ را شکست.

رکورد معاملات روزانه برق بورس انرژی ایران در سال ۹۴ شکسته شد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از سنا، مدیر عامل شرکت بورس انرژی ایران با اعلام این خبر گفت: ارزش معاملات روزانه در سال 94 در جلسه معاملاتی امروز به بالاترین میزان خود رسید.

    دکتر سید علی حسینی در ادامه تصریح کرد: با دستور معاون محترم وزیر نیرو مبنی بر افزایش تخصیص تأمین اعتبار به بورس انرژی به میزان 10 درصد کل برق مصرفی کشور، انتظار می‎رود معاملات برق در بورس انرژی ایران رونق یابد.

    وی در ادامه افزود: در جلسه معاملاتی امروز در تابلوی سلف موازی استاندارد برق بورس انرژی معادل 181,416 مگاوات ساعت برق با متوسط قیمت 509486 ریال بر مگاوات ساعت بر روی نمادهای معاملاتی منجر به تحویل در ماه‎‎های خرداد و تیر مورد معامله قرار گرفت که ارزش این معاملات بیش از 92 میلیارد ریال در قالب 325 معامله و 7559 قرارداد است.

    وی با اشاره به این مطلب که در راستای اجرای دستور وزیر نیرو، از خرداد ماه سال جاری ظرفیت مجاز عرضه شرکت‎های تولید نیروی برق و سقف قابل تحویل شرکت‎های توزیع نیروی برق برای نمادهای منجر به تحویل تیر ماه 94 از 2658 مگاوات به 3250 مگاوات افزایش پیدا کرده است، ابراز امیدواری کرد که زین پس شاهد افزایش میزان معاملات برق در بورس انرژی خواهیم بود.

    وی در پایان گفت: 39 شرکت توزیع نیروی برق و 22 نیروگاه خصوصی با کد معاملاتی خاص، 4 شرکت خرده‎فروشی برق و 32 شرکت تولید و توزیع نیروی برق با کد عام بازیگران بورس انرژی را تشکیل می‎دهند که امید است با فراهم شدن حضور مصرف‎کنندگان بزرگ برق و افزایش تعداد شرکت‎های خرده‎فروشی برق، در سال 94 نظاره‎گر تعمیق معاملات برق در بورس انرژی ایران باشیم.

    معامله اولین محموله گاز مایع پالایش نفت لاوان

    مدیرعامل بورس انرژی در ادامه گفت: اولین محموله گاز مایع پالایش نفت لاوان با حجم 3500 تن در رینگ بین الملل بورس انرژی با استفاده از قرارداد کشف پریمیوم با موفقیت معامله شد.

    وی افزود: ارزش این معامله 4 میلیارد و 686 میلیون و 730 هزار ریال بوده که اطلاعیه عرضه این محصول سه روز کاری قبل در بورس انرژی منتشر شده و تمامی خریداران داخلی و خارجی امکان ورود به این معامله را داشتند.

    حسینی اظهار داشت: شرکت پالایش نفت لاوان از شرکتهای فعال در رینگ بین الملل بورس انرژی می باشد که به منظور استفاده از مزیت شفافیت در معاملات، کلیه محصولات قابل عرضه خود را در بورس انرژی عرضه کرده است.

    وی در ادامه خاطر نشان کرد: با توجه به محدودیتهای ذخیره سازی و نگهداری محصول گاز مایع، انجام سریع معاملات گاز مایع و تحویل آن به خریداران باعث ایجاد ارزش افزوده برای شرکت پالایش نفت لاوان و جلوگیری از هدررفت منابع نفت و گاز کشور می شود.

    برچسب ها