عصر خودرو

دبیر ستاد اربعین منطقه آزاد اروند:

مبادلات تجاری با عراق در ایام اربعین قطع نمی شود

عصر بازار- دبیر ستاد اربعین سازمان منطقه آزاد اروند گفت: تبادلات تجاری و تردد کامیون‌ها به عراق در ایام اربعین به میزانی که طرف عراقی توانایی داشته باشد، انجام می‌شود و این موضوع از طرف ما با مشکلی مواجه نیست.

مبادلات تجاری با عراق در ایام اربعین قطع نمی شود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از پایگاه خبری مناطق آزاد،  علی موسوی با بیان اینکه جاده ای به طول 500 متر در شلمچه برای تبادلات تجاری و تردد زایران ایجاد شده، افزود: با وجود تردد شمار زیادی از زائران از مرز شلمچه، تاکید مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند بر حفظ روابط تجاری با عراق است.
    وی گفت: مرز شلمچه علاوه بر اینکه نقطه پرتردد برای عبور زایران به عراق است، یک مرز با تبادلات تجاری نیز محسوب می‌شود.
    موسوی افزود: از این رو تاکید ما، حفظ این رابطه در همه بازه‌های زمانی ازجمله ایام پرتردد مانند اربعین است.
    دبیر ستاد اربعین سازمان منطقه آزاد اروند توان و ظرفیت طرف عراقی را در میزان تبادلات تجاری به‌ ویژه در زمینه میوه و تره‌بار قابل توجه دانست و گفت: به همین منظور مسیر مبادلات تجاری از 5.5 متر به 12 متر افزایش یافته است.
     محمدرضا معتمدی  معاون سرمایه گذاری و اقتصادی منطقه آزاد اروند نیز حجم صادرات غیرنفتی ایران به عراق را از مرز شلمچه در سال گذشته بالغ بر یک میلیارد و 300 میلیون دلار عنوان کرد و افزود: این مقدار حدود یک ششم کل صادرات غیر نفتی کشور است.
    وی گفت: به دنبال آن هستیم تا این حجم از تجارت را با بهبود زیرساخت‌ها و همچنین کمک دوستان عراقی به 2 میلیارد دلار در سال افزایش دهیم.

    برچسب ها