عصر خودرو

سیاست‌ تازه برای رهایی از اقتصاد نفتی؛

آل سعود صنایع غیرنفتی را توسعه می‌دهد

عصر بازار- وزیر انرژی عربستان سعودی گفت که این کشور در راستای راهبرد متنوع سازی منابع اقتصادی خود، گروه های تازه صنعتی ایجاد خواهد کرد.

آل سعود صنایع غیرنفتی را توسعه می‌دهد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از مهر، خالد الفالح این شاخه‌های صنعتی را شامل ساخت شهرهای انرژی در جنوب دمام، مجتمع دریانوردی در راس الخیر و یک شهر دیگر در جیزان برای صنایع پایه و پیشرفته‌تر معرفی کرد.

    او گفت: ریاض همچنین قصد دارد صنایع خودروسازی، داروسازی و خورشیدی ایجاد کند. در راستای این رویکرد تازه آل سعود،  الفالح تاکید کرد: سرمایه صندوق توسعه صنعتی سعودی برای پرداخت وام به این پروژه ها، افزایش خواهد یافت.

    عربستان سعودی بعنوان بزرگ‌ترین صادر کننده نفت جهان، بدلیل کاهش قیمت جهانی نفت و های سنگین جنگ در یمن با کسری بودجه شدیدی مواجه شده و تصمیم گرفته برای رشد اقتصادی، ظرفیت‌های نو را جایگزین درآمدهای نفتی کند. پادشاه آل سعود اخیرا در جهت بازنگری در سیاستهای اقتصادی این پادشاهی، وزیر اقتصاد را نیز برکنار کرد.

    بحران اقتصادی عربستان در گزارش اخیر صندوق بین‌المللی پول نیز بازتاب یافت به طوری که این صندوق  در گزارشی تاکید کرد که اقدامات ریاضت اقتصادی عربستان سعودی باید همچنان ادامه یابد تا این کشور بتواند از بحران کسری بودجه نجات پیدا کند. کریستین لاگارد رییس صندوق بین‌المللی پول در گزارش مذکور عنوان کرده بود که عربستان باید باوجود افزایش قیمت نفت بازهم سیاست کنترل هزینه‌ها را در این کشور برای بالا بردن میزان درآمدها و خروج از بحران اقتصادی ادامه دهد. لاگارد درعین حال از گام‌های عربستان سعودی برای کاهش اتکا به نفت و افزایش فرصت‌های شغلی جدید استقبال کرد اما هشدار داد که این سیاست‌ها در صورتی موفق خواهد بود که ادامه پیدا کند.

    برچسب ها