عصر خودرو

اعزام وزیر نفت مصر به تهران

مصر خواستار خرید نفت ایران شد

عصر بازار- پس از اقدام عربستان در تعلیق توافق نفتی خود با مصر وزیر نفت این کشور با هدف انعقاد قراردادهای جدید نفتی، عازم تهران شد.

مصر خواستار خرید نفت ایران شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، منابع آگاه در فرودگاه قاهره گفتند، طارق المولا، وزیر نفت مصر با هدف انعقاد قراردادهای جدید نفتی، عازم تهران شده است. این سفر پس از آن صورت می گیرد که عربستان ماه گذشته توافق نفتی خود با مصر را به حالت تعلیق درآورد.

    پس از تعلیق این توافق، مصر به قطعنامه مورد حمایت روسیه در سازمان ملل در مورد سوریه که درخواست توقف حملات به مواضع مخالفان در حلب در آن مستثنی شده بود رای مثبت داد. این موضع به شدت بر خلاف موضع عربستان در مورد حلب بود.

    عربستان از سال 2013 یعنی زمان روی کار امدن عبدالفتاح السیسی میلیاردها دلار به مصر کمک مالی کرده است.

    بر اساس توافق نفتی 23 میلیارد دلاری سعودی ارامکوی عربستان و شرکت نفت مصر، قرار بود به مدت 5 سال ماهانه 700 هزار تن فرآورده های نفتی به مصر صادر شود.

    به گفته یک منبع اگاه که مولا را در فرودگاه قاهره همراهی می کرد، وزیر نفت مصر قرار است با مقامات ارشد ایرانی دیدار کند و در مورد امکان عرضه نفت ایران به مصر با آنها رایزنی نماید.

    سفر وی به تهران، احتمالا نشان دهنده تیره تر شدن روابط بین مصر و عربستان است.

    مولا ماه گذشته گفته بود، مشخص نیست صادرات نفت عربستان به مصر چه زمانی از سر گرفته خواهد شد و ریاض دلیلی برای تعلیق عرضه نفت ارائه نکرده است.

    از آن زمان، مصر به فکر یافتن منابع جدید تامین انرژی افتاده و هفته گذشته یادداشت تفاهمی با شرکت سوکار آذربایجان برای خرید 2 میلیون بشکه نفت خام منعقد ساخته است.

    برچسب ها