عصر خودرو

یک مسوول سفارت ایتالیا در تهران اعلام کرد؛

برنامه ایتالیایی‎ها برای سرمایه گذاری در بخش پالایشگاهی و پتروشیمی ایران

عصر بازار- معاون بخش توسعه بازرگانی سفارت ایتالیا از آمادگی شرکت‎های ایتالیایی برای سرمایه‎گذاری در صنعت پتروشیمی و پالایشگاهی ایران خبر داد.

برنامه ایتالیایی‎ها برای سرمایه گذاری در بخش پالایشگاهی و پتروشیمی ایران
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از وزارت نفت، تونی کورادینی گفت: صنایع نفت و گاز ایران و ایتالیا پیوندی دیرینه و محکم دارند، به طوری که دو پالایشگاه در ایتالیا براساس استفاده از نفت خام ایران طراحی شده و مشتری شرکت ملی نفت ایران است.

    وی افزود: با توجه به اجرایی شدن برجام (برنامه جامع اقدام مشترک) تا کنون ده‎ها تن از فعالان اقتصادی ایتالیا در قالب هیات‎های مختلف وارد ایران شده‎اند و پیش‎بینی می‎شود با توجه به جذابیت‎های موجود در صنعت نفت و گاز ایران و بازار بزرگ آن همکاری‎های قوی‎تری بین شرکت‎های بزرگ ایرانی و ایتالیایی شکل گیرد.
    معاون بخش توسعه بازرگانی سفارت ایتالیا به جذابیت‎های صنایع پتروشیمی ایران برای سرمایه‎گذاری شرکت‎های ایتالیایی اشاره کرد و گفت: برخی سرمایه‎گذاران ایتالیایی در روزهای آغازین برجام به اشتباه گمان می‎کردند که می‎توانند در ایران به فروش محصولات خود بپردازند اما رفته رفته متوجه شدند اقتصاد ایران تشنه سرمایه‎گذاری است که در این میان صنعت پتروشیمی ایران به عنوان یکی از پیشران‎های رشد اقتصادی، جای زیادی برای توسعه و سرمایه‎گذاری دارد.
    کورادینی افزود: علاوه بر تمایل شرکت‎های ایتالیایی به سرمایه‎گذاری در صنعت پتروشیمی، این آمادگی وجود دارد که برخی شرکت‎ها نیز در صنایع کوچک و متوسط پایین دستی نفت و گاز در قالب‎های مختلف اقدام به سرمایه‎گذاری کنند و در این زمینه همکاری شان را با طرف ایرانی خود توسعه دهند.
    وی افزود: ایتالیا در صنایع کوچک و متوسط صاحب فناوری است و شرکت‎هایی ایتالیایی تمایل دارند در زمینه فروش تجهیزات و سرمایه‎گذاری در این صنعت، وارد مذاکره با ایرانی‎ها شوند.
    معاون بخش توسعه بازرگانی سفارت ایتالیا افزود: همچنین در زمینه تولید و تجهیز ماشین‎آلات صنعتی این توانایی در میان شرکت‎های ایتالیایی وجود دارد تا نوسازی برخی صنایع نفتی ایران را آغاز کنند و ماشین‎آلات صنعتی را با شرایط ویژه در اختیار طرف ایرانی قرار دهند.
    کورادینی اضافه کرد: ایتالیایی‎ها در زمینه توسعه صنایع کوچک و متوسط ایران نقش پررنگی دارند و قادرند با توجه به شباهت‎های فرهنگی و تکنولوژیکی با ایران، حضور پررنگ‎تری در صنایع کوچک و متوسط پایین دستی نفت و گاز داشته باشند.
    وی افزود: ایتالیا پس از آلمان دومین شریک بزرگ تجاری ایران است و به نظر می‎رسد همکاری این دو کشور در زمینه صنعت پتروشیمی دور از دسترس نباشد زیرا شرکت‎های ایتالیایی قادرند در زمینه ماشین‎آلات و در زمینه تولید مشارکتی، ایران را یاری کنند.
    معاون بخش توسعه بازرگانی سفارت ایتالیا گفت: شرکت‎های ایتالیایی خواهان نفت خام ایران هستند و تلاش می‎کنند با اجرایی شدن برجام و از طریق برخی بانک‎های کوچک بتوانند نقل و انتقالات پولی را با ایران انجام دهند.
    کواردینی افزود: این تمایل نیز در میان شرکت‎های ایتالیایی وجود دارد تا در تجهیز پالایشگاه‎های ایران بکوشند و بتوانند دانش فنی خود را در اختیار طرف ایرانی قرار دهند.
    بر اساس این گزارش، شرکت های نفتی ایتالیایی سابقه طولانی حضور در صنعت نفت ایران دارند که از جمله آنها می توان به شرکت انی اشاره کرد.
    ایتالیایی ها علاوه بر پتروشیمی و بخش پایین دستی، درصدد مشارکت در میدان های نفتی ایران مانند میدان دارخوین هستند.

    برچسب ها