عصر خودرو

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران :

هیچ کشوری در خاورمیانه بجز ایران توانایی تولید نفت وگاز را بدون حضور آمریکا و اروپا ندارد

عصر بازار- مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران با اشاره به اینکه صنعت ملی حفاری ایران امروز فرا مرزی عمل می کند افزود : هیچ کشوری بجز ایران در خاورمیانه توانایی تولید نفت وگاز بدون حضور امریکا و اروپاییان را ندارد.

هیچ کشوری در خاورمیانه بجز ایران توانایی تولید نفت وگاز را بدون حضور آمریکا و اروپا ندارد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا ،حیدر بهمنی در آئین غیر رسمی بهره برداری از پایگاه عملیاتی شرکت ملی حفاری ایران جزیره کیش با یادآوری اینکه شرکت حفاری تنها نهاد صنعتی است که در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران پس از جهاد و سپاه پاسداران به فرمان امام خمینی (ره) شکل گرفته؛ افزود : سرعت رشد این سازمان که نظام جمهوری اسلامی آن را مهندسی و طراحی کرد برای دنیا غیر قابل باور وتصور بوده است.

    وی با بیان اینکه تا پیش از انقلاب سهمی در تولیدات این صنعت نداشتیم و تمامی متخصصان این حوزه آمریکایی و انگلیسی بودند اظهار کرد : در این صنعت پس از پیروزی انقلاب و شکل گیری صنعت ملی حفاری در ایران خودکفا شدیم و امروز می توانیم فرا مرزی عمل کنیم.
    بهمنی یادآور شد :پیش از انقلاب تنها 2 چاه در ایران توسط آمریکائی ها با عمق حدود چهار هزار متر حفاری شد اما متخصصان ایرانی توانسته اند تا امروز تعداد زیادی حلقه چاه با عمق حدود شش هزار متر که از پرفشارترین مخازن بودن را بدون هیچ حادثه ای حفاری کنند، هم اکنون حفاری بیش از 500 حلقه چاه در دریا به همت متخصصان و مهندسان داخلی شرکت ملی حفاری ایران انجام شده است.
    وی هزینه حفاری هر حلقه چاه را حدود 120 میلیارد تومان عنوان کرد و افزود : جمهوری اسلامی پیچیده ترین مخازن دنیا را داراست .
    مدیر عامل شرکت ملی حفاری ایران با بیان اینکه امروز هیچ کشوری در خاورمیانه توانایی تولید نفت وگاز خود را بدون حضور اروپایی ها و آمریکایی ها بجز ایران ندارد افزود: جمهوری اسلامی قادر است مشکلات کشورهای حاشیه خلیج فارس را در این زمینه حل کند و یکی از مسائلی که کشورهای جهان از آن هراس دارند توانمندی ایرانیان در حوزه های مختلف است.
    بر اساس این گزارش ،این مسئول در شرکت ملی حفاری ایران به توانمندی جوانان ایرانی در مهار آتش سوزی چاه های کویت اشاره کرد و گفت : آنها توانستند در مدت 2 ساعت آتش یکی از چاه ها را مهار کنند که این اقدام در دنیا بی نظیر بود.
    بهمنی موفقیت حاصل را مرهون خون شهدا و ایثارگری جوانان این مرز و بوم دانست و گفت : 50 شهید و بیش از 300 جانباز و آزاده از حفاری نفت تقدیم انقلاب شد و اگر امروز به اینجا رسیده ایم نتیجه همان هزینه های سنگینی است که در راه اعتلای کشور پرداخت کرده ایم .
    وی تصریح کرد : امروز اگر دولتمردان ایران در پشت میز مذاکره از مقاومت سخن به میان می اورند قدرت بزرگی چون نیروهای توانمند صنعت حفاری در حوزه نفت و گاز پشتیبان انها است .
    مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران با بیان اینکه مهندسان ایران راه 50 ساله در این صنعت را در کمتر از 10 سال طی کردند افزود: پیش از انقلاب یک هزار حلقه چاه درمدت زمان 50 سال توسط آمریکایی ها حفاری شد و از ابتدای انقلاب و به رغم تحریم ها تمامی کشورها ،چهار هزار حلقه چاه حفاری کرده ایم .
    بهمنی با اعلام اینکه امروز نیازی به صنعت حفاری دنیا نداریم گفت: سیستم های داخلی اگر به توانمندی های متخصصان ایران توجه و اعتماد کنند و آزادی عمل بیشتری به نیروهای داخل کشور بدهند مشکلات بزرگی بدست آنها حل خواهد شد.
    وی با بیان اینکه سیستم ما صددرصد ایرانی و اسلامی است و جهاد گونه و بر اساس اقتصاد مقاومتی عمل می کنیم افزود : اگر امروز فضایی کار باز شود می توانیم بخش عظیمی از حوزه نفتی خاورمیانه را در حوزه نفت پوشش دهیم و این چیزی است که دشمنان اسلام سالهاست که از ان هراس دارند .
    بهمنی گفت':ما از تحریم ها نگران نیستیم و محکم و استوار راه خود را ادامه می دهیم چون خون شهدا کشور را بیمه کرده است و هر کس به نظام پشت کرده باشد عاقبت امور خود را خواهد دید.

    *هر جا متخصصان ایرانی ورود می کنند شاهد رشد آن بخش هستیم
    امام جمعه کیش سخنران دیگر این مراسم، توسعه و پیشرفت که یکی از ارزشمندترین و حساس ترین بخش های کشور به دست متخصصان ایرانی است را قابل تقدیر دانست و به ملی شدن صنعت نفت اشاره کرد و افزود: معنای واقعی ملی شدن این صنعت این است که از ابتدای اکتشاف تا انتهای بهره برداری از محصول این صنعت توسط متخصصان داخلی طراحی و بهره برداری شود.
    بر اساس این گزارش ، حجت الاسلام علیدادی با یاد آوری اینکه در مدیریت فناوری و اطلاعات صنعت نفت و حفاری تا پیش از پیروزی انقلاب اطلاعاتی نداشتیم و امور به دست نیروهای خارجی بود اظهار کرد :به رغم فراز و فرودها هم اکنون در این بخش ها خودکفا شده ایم.
    وی تصریح کرد : هر جا متخصصان ایرانی ورود می کنند به سرعت شاهد رشد آن بخش هستیم.
    حجت الاسلام علیدادی کیش را مکانی مناسب برای گردشگری دانست و افزود : جزیره کیش دارای ظرفیت های فراوان است ،کیش بر بام گاز نشسته و دارای مخازن اختصاصی نفت و گاز است که این موضوع سبب شده با خیال راحت تر کار را دنبال کنیم به گونه ای که به صنعت گردشگری آسیب وارد نشود.
    امام جمعه کیش ابراز امیدواری کرد که مسئولان ،صنعت ملی حفاری در منطقه آزاد کیش را به نقطه ای برسانند که برای کشور درامد زا باشد .
    وی تاکید کرد که بخشی از درآمد حاصل از این حوزه در توسعه کیش هزینه شود و این صنعت به دست متخصصان کشور به جریانی توسعه گر و سرنوشت ساز بدل شود.
    رئیس اداره مهندسی و طراحی راه و ساختمان شرکت ملی حفاری ایران نیز به تاریخچه تاسیس شرکت ملی حفاری ایران در سال 58 به فرمان امام راحل اشاره کرد و گفت: این شرکت میراث دار تاسیسات و ساختمان های پراکنده متعلق به شرکت های خارجی در قبل از انقلاب و در مرزهای شهر اهواز بود که با توجه به گسترش ناوگان حفاری و طیف خدمات این شرکت در حوزه مناطق نفت خیز، خشکی و دریا ، در بیشتر نقاط کشور این تاسیسات و کارگاه ها پاسخگوی نیازهای عملیاتی نبودند .
    مسعود جعفرزاده اظهار کرد: این موضوع مدیریت شرکت را بر آن داشت تا با نوسازی و بهسازی تاسیسات در رفع مشکلات اقدام کنند که بسط و گسترش حضور شرکت ملی حفاری ایران در حوزه میادین مشترک نفت و گاز به ویژه میادین نفتی پارس جنوبی و میادین واقع در خلیج فارس، ساخت پایگاه عملیاتی در مناطق ساحلی و خارج از استان خوزستان به منظور ارائه خدمات پشتیبانی اجرای عملیات ارائه خدمات فنی و حفاری در دستورکار قرار گرفت.
    وی افزود :ساخت پایگاه عملیاتی کیش به عنوان مهمترین مراکز پشتیبانی در اواسط دهه 80 و با در اختیار گرفتن و تخصیص زمینی به مساحت 5 هکتار طراحی و در سه فاز ساخت تاسیسات زیر بنایی، ساختمان های اداری و کارگاهی به مرحله اجرا درآمد و شاهد بهره برداری واحدهای عملیاتی شرکت ملی حفاری ایران در این پایگاه هستیم.
    بر اساس این گزارش ،جعفرزاده به تاکید مدیریت عالی شرکت مبنی بر اهتمام به رعایت الزامات زیست محیطی و سیستم جداسازی فاضلاب صنعتی و غیر صنعتی به تصفیه خانه ها و چربی گیرهای صنعتی اشاره کردو گفت : این طرح در سایه همدلی و همراهی کارکنان شرکت ملی حفاری ایران انجام شده است.
    آئین غیر رسمی بهره برداری از پایگاه عملیاتی شرکت ملی حفاری ایران جزیره کیش با حضور مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران، امام جمعه کیش، جمعی از معاونان و مدیران سازمان منطقه آزاد کیش عصر شنبه در پایگاه عملیاتی این شرکت در شهرک صنعتی کیش برگزار شد.
    در پایان مراسم از تعدادی از فعالان این حوزه با اهدا تندیس قدردانی شد.
    مسئولان حاضر در مراسم از مجتمع کارگاهی این پایگاه دیدن کردند.
    قرار است مراسم بهره برداری رسمی از این پایگاه 29 اذر ماه با حضور مسئولان کشوری انجام گیرد.

    برچسب ها