عصر خودرو

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی:

صادرات صنعت برق می‌تواند تا ۱۰ برابر افزیش یابد

عصر بازار- معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی با بیان اینکه سالانه ۳ میلیارد دلار صادرات خدمات فنی مهندسی در حوزه برق داریم، تصریح کرد: این رقم با زیرساخت‌های موجود می‌تواند تا ۵ و حتی ۱۰ برابر میزان کنونی برسد.

صادرات صنعت برق می‌تواند تا ۱۰ برابر افزیش یابد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، هوشنگ فلاحتیان در حاشیه شانزدهم نمایشگاه بین‌المللی صنعت برق و در جریان نشست تخصصی «محیط کسب و کار صنعت برق» در شرایط پسا تحریم با رویکرد اقتصاد مقاومتی گفت: در شرایط زمانی سالانه باید 3000میلیارد تومان در شبکه‌های توزیع و 3000 هزار میلیارد تومان در شبکه‌های انتقال و فوق توزیع هزینه کنیم. خوشبختانه تحول و تداوم پایایی صنعت برق نیازمند جذب سرمایه‌گذاری خارجی و فعالیت بیش از پیش شرکت‌های خصوصی در عرصه‌های مختلف توزیع، تولید و انتقال است.

    وی با اشاره به اینکه در عرصه تولید داخلی در صنعت برق بسیاری از انحصارات در حال شکسته شدن است و پیش‌بینی ما استمرار این قضیه است،گفت: این مساله تحت شرایطی هم می‌تواند برای صنعت برق فرصت و هم تهدید باشد.

    معاون وزیر نیرو افزود: فرصت از این جهت که باعث ارزان‌تر شدن و با کیفیت‌تر شدن محصولات تولید شده می‌شود و تهدید است به شرطی که قابلیت صادرات پیدا نکند و صرفا برای تولید داخلی باشد.

    فلاحتیان با تاکید بر اینکه پایای شرکت‌های خصوصی داخلی در بازار تولید می‌تواند ضامن اقتصاد مقاومتی و توسعه کسب و کار و تحقق آن در جامعه باشد گفت: رسیدن به مبلغ 25 میلیارد دلار باعث اشتغال بیشتر، کاهش ریسک سرمایه‌گذاری و توسعه صنعت برق می‌شود،بنابراین شرکت‌های خصوصی باید تلاش خود را در این زمینه بکار گیرند و وزارت نیرو نیز سعی خواهد کرد در حد امکانات خود هم از نظر مالی و هم از نظر سیاست‌گذاری شرکت‌های خصوصی فعال به ویژه در زمینه صادرات محصولات تولید داخل را کمک کند.

    معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی خاطرنشان کرد: علاوه بر اینکه سالانه 3000 میلیارد تومان برای بخش توزیع و سالانه 3000میلیارد تومان هزینه خطوط انتقال است باید سالانه به طور متوسط چهار هزار مگاوات نیروگاه در کشور احداث شود که اگر برای تولید هریک هزار مگاوات حدود دو هزار میلیارد تومان هزینه در نظر بگیریم سالانه حدود 8 هزار میلیارد تومان نیز باید در بخش تولید و توزیع هزینه کنیم.

    فلاحتیان ادامه داد: رگ حیاتی شرکت‌های خصوصی این نیست که به گردش مالی یک میلیارد دلاری برسند چرا که این عدد برای ایجاد تحرک در فضای کسب و کار کافی نیست پس باید با تحول در صنعت برق و جذب سرمایه‌گذاری خارجی شرکت‌های خصوصی در عرصه‌های مختلف را تقویت کنیم.

    به گفته وی چرخه صادرات در کشور بسیار طولانی است و باید در این زمینه تدابیری اندیشیده شود.

    برچسب ها