عصر خودرو

قیمت ها آرام گرفت؛

سایه احتیاط بر بازار آتی سکه

عصر بازار- روز شنبه، دلار و سکه افزایش و کاهش قیمتی زیادی را تجربه نکردند تا در محدوده روز پنج‌شنبه باقی بمانند. به گفته فعالان، در این روز معامله‌گران در خرید و فروش خود احتیاط می‌کردند و همین موضوع نوسان چندانی را در بازار سکه آتی و نقدی به وجود نیاورد.

سایه احتیاط بر بازار آتی سکه
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بورس کالای ایران، در اولین روز هفته معاملاتی سکه در بازار آتی بورس کالای ایران در هر پنج سر رسید فعال رشد اندکی را تجربه کرد.

    به این ترتیب بهای سکه در سررسید آبان ماه با نرخ یک میلیون و 123 هزار تومان معامله شد و افزایش 0/29 درصدی را تجربه کرد. این در شرایطی است که سکه تحویل دی ماه با رشد 0/38 درصدی به قیمت یک میلیون و137 هزار تومان رسید. از سویی قرارداد تحویل اسفند نیز با قیمت یک میلیون و 152 هزار تومان معامله و با افزایش 0/3 درصدی رو به رو شد. قرارداد تحویل اردیبهشت سال آینده نیز با 0/3 درصد رشد به قیمت یک میلیون و 170 هزار تومان به فروش رسید. در پایان نیز سررسید تیر سال 96 با نرخ یک میلیون و 190 هزار تومان معامله شد و افزایش 0/31 درصدی را به ثبت رساند.

    همچنین حجم معاملات آتی سکه دیروز در بورس کالای ایران به 3 هزار و 864 قرارداد و ارزش آن به بیش از 408 میلیارد ریال رسید.

    در بازار نقدی سکه چه گذشت؟

    در اولین روز هفته روند بازار نقدی بر خلاف بازار آتی نوسان اندکی را تجربه کرد، به طوری که سکه تمام بهار آزادی با هزار تومان کاهش به قیمت یک میلیون و 122 هزار تومان رسید. به گفته فعالان، روز شنبه سکه‌بازان به‌دلیل تعطیلی بازارهای جهانی بیشتر چشم به نوسانات دلار داشتند. در این وضعیت ناتوانی شاخص ارزی برای عبور به محدوده‌های بالاتر، سکه‌بازان را نیز محتاط کرد. البته حباب سکه نیز تا حدی در کاهش نوسان موثر بود. به گفته برخی حاضران در بازار، قیمت بازاری سکه هم‌اکنون از ارزش ذاتی آن بیشتر است و در چنین شرایطی، قیمت توانایی رشد زیادی نخواهد داشت.

    معامله 26سکه در قالب گواهی سپرده

    حجم معاملات گواهی سپرده سکه طلا در بورس کالای ایران طی معاملات امروز به 26 سکه به ارزش 291 میلیون ریال رسید. معاملات سکه در کنار سهام در سامانه برخط معامله گران سهام یکی از جذابیت معاملات گواهی سکه در بورس کالاست به طوریکه سرمایه گذاران می توانند سکه و سهام را در کنارهم در پرتفوی خود مشاهده کننده و در هر لحظه از نوسانات و سود و زیان خود مطلع شوند.

    همچنین به گفته کارشناسان با توجه به ارائه مجوز سازمان بورس به صندوق های سرمایه گذاری برای ورود به معاملات گواهی سپرده کالایی، به زودی شاهد رشد قابل توجه این بازار خواهیم بود. در همین راستا به تازگی صندوق سرمایه گذاری گنجینه آرمان شهر به عنوان نخستین صندوق در این زمینه از سازمان بورس مجوز گرفته تا طلا در پرتفوی این صندوق قرار گیرد.

    برچسب ها