عصر خودرو

وزیر نفت سابق عربستان:

اوپک به تنهایی تولید نفت خود را کاهش نمی‌دهد

عصر بازار- وزیر نفت سابق عربستان گفت، اوپک نمی تواند به تنهایی برای تثبیت بازار تولید نفت را کاهش دهد.

اوپک به تنهایی تولید نفت خود را کاهش نمی‌دهد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، علی النعیمی وزیر نفت سابق عربستان گفت، اوپک نمی تواند به تنهایی برای تثبیت بازار تولید نفت را کاهش دهد.

    النعیمی در سخنانی در اندیشکده چتهم هاوس در لندن گفت: «من فکر نمی کنم اوپک به تنهایی تولید خود را کاهش دهد.» وی که تا ماه می امسال به مدت 2 دهه تاثیرگذارترین مقام نفتی جهان محسوب می شد، از تصمیم نوامبر 2014 اوپک مبنی بر تولید بی رویه که منجر به کاهش شدید قیمت ها شد دفاع کرد و گفت، شرایط تا حدودی تغییر کرده، زیرا تولید کنندگان دیگر از جمله روسیه در حال مذاکره با اوپک در مورد کاهش های هماهنگ هستند.

    «اکنون تولید کنندگان دیگر دارد به همکاری (با اوپک) فکر می کنند... این عالی است. اگر آنها همکاری کنند، خوب است.»

    النعیمی 81 ساله افزود: «ما خیلی تلاش کردیم تا همه همکاری کنند... آنها همکاری نکردند. آن موقع من یادم می آید که ما از همه وزرای اوپک درخواست کردیم... (گفتیم) حاضرید تولیدتان را کاهش دهید؟ همه جوابشان نه بود.» وی توضیح داد که چگونه عربستان در آن مقطع حاضر نشده به تنهایی تولید خود را کاهش دهد. «من فکر می کنم آن تصمیم درستی بود و هنوز هم تصمیم درستی است.»

    اوپک که حدود 40 درصد از نفت جهان را تولید می کند قرار است در نشست 30 نوامبر خود در وین برای اجرایی کردن طرح کاهش تولید که در ماه سپتامبر در الجزایر بر روی ان توافق شده تلاش کند.

    برچسب ها