عصر خودرو

تولید نفت یادآوران از مرز ۱۱۵ هزار بشکه در روز گذشت

عصر بازار- مجری طرح توسعه یادآوران اعلام کرد که تولید نفت میدان مشترک یادآوران از مرز ۱۱۵ هزار بشکه در روز گذشت.

تولید نفت یادآوران از مرز ۱۱۵ هزار بشکه در روز گذشت
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، هادی نظرپور، در حالی خبر از رسیدن تولید در میدان مشترک یادآوران به بیش از 115 هزار بشکه در روز می‌دهد که 30 هزار بشکه هم از تعهد طرح توسعه این میدان در فاز نخست فراتر رفته است.

    وی افزود: در فاز نخست طرح توسعه میدان نفتی یادآوران، برداشت نفت از این میدان باید به ٨٥ هزار بشکه در روز می‌رسید.

    شرکت سینوپک توسعه فاز نخست میدان یادآوران با هدف برداشت روزانه 85 هزار بشکه نفت را در قالب قرارداد بیع متقابل اجرا کرد، البته پیش از این که فاز نخست اجرا شود، برداشت زودهنگام از میدان به دلیل اهمیت برداشت نفت از میدان‎های مشترک، انجام شد.

    نظرپور گفت: تولید تجمعی هم اکنون از میدان مشترک یادآوران به 65 میلیون بشکه رسیده است.

    با اجرای فاز دوم طرح توسعه میدان نفتی یادآوران سقف تولید از این میدان به 180 هزار بشکه در روز خواهد رسید و در فاز سوم سقف تولید به 300 هزار بشکه در روز می رسد.

    بر اساس تازه‎ترین مطالعات و نتایج حاصل از آزمایش چاه‌های صیفی و مدل‌های دینامیک مخزن، ذخایر نفت درجای میدان براساس محتمل ترین حالت 31 میلیارد بشکه برآورد شده است.

    میدان نفتی یادآوران در 10 کیلومتری جنوب شرقی میدان آزادگان و در حدود 70 کیلومتری جنوب غربی اهواز و شمال خرمشهر در منطقه جغرافیایی کوشک و حسینیه به صورت شمالی- جنوبی در گستره نوار مرزی کشور عراق واقع شده که از میدان‎های مشترک با کشور عراق است.

    برچسب ها