عصر خودرو

رییس اتحادیه سازندگان طلا و جواهر خبر داد:

احتمال کاهش مالیات بر ارزش افزوده طلا

عصر بازار- رییس اتحادیه سازندگان و فروشندگان طلا و جواهر احتمال کاهش مالیات بر ارزش افزوده طلا را بیشتر از حذف کامل آن دانست و گفت: اعتقاد داریم که باید مالیات بر ارزش افزوده از روی اجرت ساخت اخذ شود و نباید در مورد مواد اولیه نیز محاسبه گردد.

احتمال کاهش مالیات بر ارزش افزوده طلا
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، محمد کشتی آرای در پاسخ به آخرین وضعیت پیشنهاد حذف یا کاهش مالیات بر ارزش افزوده طلا، اظهار کرد: رایزنی‌های مختلفی در این خصوص انجام شده و جلسات کارشناسی در حال برگزاری است. امیدواریم با توجه به رکود ایجاد شده و نیز کاهش تولید طلا در کشور که ناشی از اخذ مالیات بر ارزش افزوده طلاست شاهد حذف یا کاهش مالیات بر ارزش افزوده این کالا باشیم.

    وی ادامه داد: پیشنهاد شده از اجرت ساخت طلا مالیات بر ارزش افزوده اخذ کنند تا بدین ترتیب مجددا تولید و صادرات طلا رونق گیرد. اگرچه این اتفاق نیز رخ دهد مطمئن باشید بازار طلا مجددا به جایگاه اصلی خود باز می‌گردد.

    به گفته رییس اتحادیه سازندگان و فروشندگان طلا و جواهر رایزنی‌ها در خصوص حذف یا کاهش مالیات بر ارزش افزوده طلا در مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی و نیز کمیسیون اقتصادی این مجلس در حال انجام است.

    کشتی‌آرای با بیان این‌که احتمال کاهش مالیات بر ارزش افزوده طلا بیشتر از حذف آن است، خاطر نشان کرد: ما اعتقاد داریم که باید مالیات در مورد طلا از اجرت ساخت اخذ شود و نباید روی مواد اولیه مالیات بگیریم.

    برچسب ها