عصر خودرو

معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد

امضای ۳ هزار میلیارد تومان قرارداد جدید سرمایه‌گذاری در بنادر ایران

عصر بازار- مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اشتیاق سرمایه‌گذاران خارجی برای حضور در بنادر کشور از امضای ۳ هزار میلیارد تومان قرارداد سرمایه‌گذاری در بنادر ایران تا پایان سال برای خبر داد.

امضای ۳ هزار میلیارد تومان قرارداد جدید سرمایه‌گذاری در بنادر ایران
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، محمد سعیدنژاد اظهار کرد: پس از لغو تحریم‌ها و در پسابرجام هیئت‌های متعددی از کشورهای مختلف برای مذاکره جهت سرمایه‌گذاری در بنادر به ایران سفر کرده‌اند.

    وی با بیان این‌که سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی برای بنادر کشور اعلام آمادگی کرده‌اند، تصریح کرد: در این راستا 9 سرمایه‌گذار بزرگ خارجی برای بندر شهید رجایی پیشنهادات خود را ارائه داده‌اند که در حال بررسی آنها هستیم.

    معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که در توسعه بنادر و زیرساخت‌های بندری از سرمایه‌گذاران داخلی نیز استفاده می‌کنیم، افزود:‌ امسال حدود 3000 میلیارد تومان قرارداد جدید برای توسعه بنادر کشور امضا می‌شود.

    سعیدنژاد همچنین با اشاره به این‌که ایران هیچ محدویتی برای بازگشت خطوط کشتیرانی خارجی به آبهای کشور ایجاد نمی‌کند، گفته است:  در پسابرجام لاینرهای بزرگ بدون قید، شرط و محدودیت در حال بازگشت به بنادر ایران هستند.

    وی با یادآوری این‌که پیش از اعمال تحریم‌ علیه ایران 27 خط کشتیرانی خارجی به بنادر ایران تردد داشتند، اظهار کرد: 17  لاینر بزرگ بدون محدودیت و شرطی وارد ایران شده‌ و بدون هیچ مشکلی تخلیه و بارگیری می‌کنند. خط کشتیرانی "مرسک" نیز مانند سایر خطوط کشتیرانی به دلایل تجاری به زودی به بنادر ایران باز می‌گردد.

    به گفته‌ سعیدنژاد تصمیم‌گیری مرسک برای بازگشت به ایران تجاری است و مسائل سیاسی نقش و اهمیتی در تصمیم‌گیری بزرگترین شرکت حمل و نقل دریایی جهان ندارد.

    برچسب ها