عصر خودرو

دیدار معاون نخست وزیر و وزیر اقتصاد ایالت ورتمبرگ آلمان با رییس سازمان سرمایه گذاری

عصر بازار: نیلز اشمیت معاون نخست وزیر و وزیر اقتصاد ایالت بادن - وورتمبرگ آلمان در راس یک هیات بلند پایه اقتصادی با محمد خزاعی رئیس سازمان سرمایه گذاری و کمکهای اقتصادی وفنی ایران دیدار و گفت و گو کردند.

دیدار معاون نخست وزیر و وزیر اقتصاد ایالت ورتمبرگ آلمان با رییس سازمان سرمایه گذاری
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، محمد خزاعی در این دیدار با بیان اینکه، رویکرد دولت تدبیر و امید، افزایش سطح مناسبات و همکاری های اقتصادی و سرمایه گذاری با کشورهای خارجی است، افزود: دولت جمهوری اسلامی ایران از گسترش مناسبات با کشور آلمان استقبال می کند.

    معاون وزیر اقتصاد اظهار داشت: ایران به عنوان یک کشور با ثبات در منطقه با دسترسی آسان به بسیاری از کشورهای منطقه می تواند به عنوان یک بازار بزرگ برای فعالان اقتصادی و سرمایه گذاران آلمانی محسوب شود.

    خزاعی تصریح کرد: سازمان سرمایه گذاری به عنوان متولی اصلی حمایت از سرمایه گذاری خارجی، در این خصوص آمادگی کافی برای پاسخگویی به نیازهای سرمایه گذاران آلمانی را دارد.

    وی افزود: با توجه به توافق انجام شده بین ایران و گروه 1+5، ایران آمادگی دارد با شرکت های بیمه ای آلمان از جمله بیمه هرمس یادداشت تفاهم همکاری منعقد کند.

    در ادامه وزیر اقتصاد ایالت بادن - وورتمبرگ آلمان با بیان اینکه بازار ایران دارای جذابیت خوبی برای سرمایه گذاران آلمانی است، اظهار داشت: هدف آنها از سفر به ایران، از سرگیری مجدد روابط اقتصادی با ایران است.

    اشمیت گفت: ایالت بادن - وورتمبرگ، سومین ایالت بزرگ آلمان با حدود 380 میلیارد یورو تولید ناخالص داخلی است. این هیات بخش های مختلف صنعت همچون صنایع خودروسازی، صنایع شیمی و داروسازی و غیره را در بر می گیرد.

    وی افزود: ما آماده هستیم تا با ایران در زمینه انتقال آموزش های فنی، تبادل کارشناسان فنی، فعالیت های تحقیقاتی و دانشگاهی همکاری نزدیکی داشته باشیم

    برچسب ها