عصر خودرو

دبیرکل اوپک:

عربستان سایر اعضای اوپک را تهدید نکرده است

عصر بازار- دبیرکل اوپک گفت: عربستان تهدید نکرده که در صورت عدم موافقت سایر اعضا با کاهش عرضه، تولید خود را افزایش خواهد داد.

عربستان سایر اعضای اوپک را تهدید نکرده است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، دبیرکل اوپک گفت، عربستان تهدید نکرده که در صورت عدم موافقت سایر اعضا با کاهش عرضه، تولید خود را افزایش  خواهد داد.

    محمد بارکیندو، دبیرکل اوپک گفت،همکاری آنها (سعودی ها) در مذاکرات هفته گذشته با دیگر اعضای اوپک در وین همچون همیشه سازنده بوده است.

    اوپک روز 28 اکتبر مذاکرات فنی در سطح کارشناسان با هدف نهایی کردن جزئیات توافق الجزایر در زمینه کاهش تولید برگزار کرد. این نشست بدون دستیابی به توافقی مشخص در زمینه سهمیه تولید دولت های عضو پایان یافت. این مانع از توافق اوپک با تولید کنندگان غیر عضو اوپک در روز بعدی این نشست شد. وزرای کشورهای عضو این سازمان قرار است روز 30 نوامبر در مورد نحوه سهم اعضا از کاهش تولید تصمیم بگیرند.

    پس از آنکه گزارش هایی در مورد تهدید عربستان به کاهش تولید در صورت عدم موافقت سایر اعضا با کاهش تولید منتشر شد، قیمت نفت به روند کاهشی خود در روز جمعه ادامه داد.

    میشائیل لینچ، تحلیلگر بازار نفت در این باره گفت: «پس از اظهارات بارکیندو، نگرانی کمتری در این زمینه وجود دارد که ما درگیر یک جنگ قیمت تمام عیار شویم. هر چه ما به تصمیم گیری واقعی در مورد کاهش تولید نزدیک می شویم، بازار نگرانی بیشتری پیدا می کند.»

    برچسب ها