عصر خودرو

صادرات محصولات پتروشیمی ایران به اروپا ٢ برابر شد

عصر بازار- مدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی از دو برابر شدن صادرات محصولات پتروشیمی به اروپا در هفت ماهه امسال نسبت به مدت مشابه پارسال خبر داد.

صادرات محصولات پتروشیمی ایران به اروپا ٢ برابر شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از وزارت نفت، «علی محمد بساق زاده» وضع تولید محصولات پتروشیمی تا پایان مهرماه امسال را مطلوب عنوان کرد و گفت: تولید محصولات پتروشیمی در هفت ماه امسال نسبت به مدت مشابه پارسال ٦ درصد رشد کرد.
    وی همچنین از رشد نزدیک به چهار درصدی صادرات محصولات پتروشیمی در هفت ماهه امسال خبر داد.
    مدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی درباره نوسان قیمت نفت و اثر آن بر شرایط رقابتی بازار در خلیج فارس گفت: در این شرایط محصولات پتروشیمی در فضای رقابتی نامناسبی قرار می گیرند که می‌تواند به ضرر همه طرف ها باشد اما تدبیر ما این است که سعی کنیم قیمت محصولات پتروشیمی را در سطح خاورمیانه و آسیای دور کنترل کنیم.
    بساق زاده، بالاترین میزان صادرات محصولات پتروشیمی ایران را به آسیای دور و کشورهایی مانند هند، چین و کره جنوبی اعلام کرد.
    به گفته وی، صادرات محصولات پتروشیمی ایران به آفریقا نیز شرایط مناسبی دارد و با توجه به افزایش تولید، برای رشد میزان صادرات به این منطقه تلاش می شود.

    ** 28 میلیون و 700 هزار تن تولید محصولات پتروشیمی تا پایان مهرماه
    مدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی اعلام کرد در نمایشگاه «K دوسلدورف آلمان» مذاکرات خوبی درباره صادرات بیشتر محصولات پتروشیمی ایران به اروپا انجام شد و ادامه داد: اکنون محصولات پتروشیمی به کشورهای اروپای غربی و شرقی مانند آلمان، انگلیس و مجارستان صادر می شود.
    به گفته بساق زاده، میزان تولید محصولات پتروشیمی تا پایان مهرماه به 28 میلیون و 700 هزار تن رسید و بیش از ٢١ مجتمع پتروشیمی در هفت ماه امسال با افزایش تولید نسبت به زمان مشابه همراه بودند.
    وی مجتمع‌های پتروشیمی پلیمر کرمانشاه، پلی نار، خارک، کرمانشاه و خراسان را از شرکت‌هایی برشمرد که موفق شده اند رکورد تولید را به میزان بیش از ظرفیت اسمی ثبت کنند.
    مدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی افزود: با توجه به اقدام‌های انجام شده همچون تعمیر اساسی در ٦ ماه نخست سال در دو بخش بالادستی و پایین دستی و تامین خوراک به ویژه اتان و با درنظر گرفتن برنامه افزایش صادرات نفت، تولید محصولات متنوع صنعت پتروشیمی ایران در مهرماه از شرایط مناسب تری برخوردار شد.
    بساق زاده از رشد سه تا چهار درصدی میزان مصرف داخل خبر داد و گفت: امیدواریم ماه‌های آینده تولید بیشتری به دست آید.
    بر اساس این گزارش ، ظرفیت نصب شده صنعت پتروشیمی کشور نزدیک به 63 میلیون تن در سال است که تا سال 1404 به 130 میلیون تن افزایش می یابد.

    برچسب ها