عصر خودرو

تردید دراجرای فریز، قیمت نفت ایران را کاهش داد

عصر بازار- قیمت نفت سبک ایران با افزایش تردیدها نسبت به اجرا شدن فریز نفتی رو به کاهش گذاشت و به بشکه ای ۴۷ دلار و ۴۱ سنت رسید.

تردید دراجرای فریز، قیمت نفت ایران را کاهش داد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، اگر چه اعضای اوپک در نشست الجزایر که پنجم مهرماه برگزار شد برای اجرای فریز نفتی (تثبیت تولید) توافق کردند و قرار شد در نشست آتی اوپک (10 آذرماه) درباره جزییات آن تصمیم گیری نهایی شود، اما در هفته های اخیر، ابهاماتی درباره اجرای آن شکل گرفته است.

    اظهارات مقام های عراقی مبنی بر تمایل نداشتن برای همراهی در فریز، ابهام در مشارکت روسیه و سخنان متناقض مقام های عربستانی، همگی تردید هایی را در بازار نسبت به اجرایی شدن فریز نفتی ایجاد کرده است.

    در نتیجه افزایش تردیدها در اجرای این طرح، قیمت نفت که از اوایل مهرماه روندی صعودی داشت و حتی به کانال 50 دلاری نیز وارد شده بود، در روزهای اخیر، مسیر عکس را پیموده و رو به کاهش گذاشته است.

    به گزارش مدیریت کل امور اوپک و روابط با مجامع انرژی وزارت نفت، قیمت نفت خام سبک ایران در هفته منتهی به 28 اکتبر (7 آبان) با یک دلار و سه سنت کاهش به 47 دلار و 41 سنت برای هر بشکه رسید، این در حالی است که میانگین قیمت نفت خام سبک ایران از ابتدای امسال تاکنون ٣٩ دلار و 72 سنت بوده است.

    قیمت نفت خام سنگین ایران با 96 سنت کاهش به 46 دلار و 27 سنت برای هر بشکه رسید؛ میانگین قیمت نفت سنگین ایران از ابتدای سال جاری تاکنون ٣٧ دلار و 66 برای هر بشکه بوده است.

    قیمت سبد نفتی اوپک نیز در هفته مورد بررسی به 47 دلار و 44 سنت برای هر بشکه رسید که نسبت به هفته پیش از آن، 98 سنت کاهش نشان می دهد.

    براساس این گزارش، هر بشکه نفت خام دبلیو.تی.آی (WTI) آمریکا در هفته منتهی به 28 اکتبر با یک دلار و 11 سنت کاهش، 49 دلار و 46 سنت برای هر بشکه و قیمت نفت خام شاخص برنت دریای شمال با یک دلار و 27 سنت کاهش 49 دلار و 24 سنت برای هر بشکه معامله شد.
    قیمت نفت خام شاخص دوبی نیز با 80 سنت افزایش به 48 دلار و 52 سنت برای هر بشکه رسید.

    برچسب ها