عصر خودرو

عضو انجمن مهندسی مالی و مدیریت استراتژیک ایران اعلام کرد؛

جلوگیری از فرار مالیاتی با عرضه خرد آهن در بورس کالا

عصر بازار- عضو انجمن مهندسی مالی و مدیریت استراتژیک ایران،گفت: اشخاص حقیقی می توانند تیرآهن را در تناژهای پایین و خرد در بورس کالای ایران خریداری کنند که در این صورت بسیاری از مشکلات در صنف آهن همچون حضور واسطه ها، عدم ارایه فاکتور به خریدارن آهن و همچنین مشکلاتی مالیاتی این صنف مرتفع خواهد شد.

جلوگیری از فرار مالیاتی با عرضه خرد آهن در بورس کالا
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۱:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصربازار» به نقل از بورس کالای ایران، هم اکنون فقط سه یا چهار کارخانه هستند که به تولید تیرآهن در کشور می پردازند که در این میان کارخانه ذوب آهن اصفهان از نظر میزان تولید و تنوع حرف اول را می زند. فروش این کارخانه های بزرگ به شیوه ای است که در زمان فروش، سبدها و رقم ها را بالا می گیرند و به این ترتیب اشخاص حقیقی قادر به خرید نیستند.

    در این شرایط مقرر شده محصولات فولادی از جمله تیرآهن علاوه بر اشخاص حقوقی، به اشخاص حقیقی هم در بورس کالای ایران فروخته شود و این محصولات در سبد و تناژهای کوچک هم عرضه شود به طوری که اشخاص حقیقی باید در کارگزاری ها ثبت نام کرده و کد بورسی دریافت کنند، البته این اشخاص حقیقی باید عضو اتحادیه باشند و پروانه کسب و معرفی نامه از اتحادیه ارائه دهند تا برای بورس قابل شناسایی باشند.

    در این رابطه محمدرضا گیوکی، عضو انجمن مهندسی مالی و مدیریت استراتژیک ایران،گفت: با توجه به اثرگذاری فعالیت های بورس کالا در تقویت و توسعه مبادلات کالا و همچنینن شفافیت قیمت و اطمینان از اصالت و مرغوب بودن محصولات عرضه شده در این بورس، بسیای از فعالان در اصناف مختلف تمایل به مبادله و خرید کالاهای مرتبط با فعالیت خود از این طریق را دارند.

    عضو انجمن مهندسی مالی و مدیریت استراتژیک ایران، تصریح کرد: بدیهی است که برخی از محصولات در بورس کالای ایران عرضه می شوند که اکثر خریداران آن ها اشخاص حقوقی هستند و در این بین در برخی صنایع انجام معامله و خرید کالا برای اشخاص حقیقی در تناژهای پایین تر صورت نمی گیرد.

    گیوکی، افزود: درصنعت آهن آلات نیز این مساله وجود داشته است که با توجه به خبر عرضه خرد محصولات این صنعت، اشخاص حقیقی نیز با ارایه مدارک لازم می توانند در این بازار حتی در تناژهای پایین و خرد نیز خرید کنند که در این صورت بسیاری از مشکلات در صنف آهن همچون حضور واسطه ها، عدم ارایه فاکتور به خریدارن آهن و همچنین مشکلاتی مالیاتی این صنف مرتفع خواهد شد.

    عضو انجمن مهندسی مالی و مدیریت استراتژیک ایران، تصریح کرد: به طورحتم با حذف واسطه ها و خرید مستقیم مصرف کنندگان از تولیدکنندگان می توان به کاهش و شفافیت قیمت آهن آلات و همچنین خروج این صنعت از رکود با مکانیزم بورس و تامین مالی امیدوار بود.

    برچسب ها