عصر خودرو

گزارش هفتگی؛

در معاملات گواهی سپرده سکه چه گذشت؟

عصر بازار- هفته اخیر در مجموع ۱۳۰ قطعه سکه بهار آزادی به ارزش یک میلیارد و ۴۴۱ میلیون ریال در قالب گواهی سپرده در بورس کالا مورد معامله قرار گرفت.

در معاملات گواهی سپرده سکه چه گذشت؟
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بورس کالای ایران، هفته گذشته 130 سکه در 15 نوبت معاملاتی مورد معامله قرار گرفت که بررسی معاملات بیانگر آن است که در پنج روز معاملاتی هفته گذشته قیمت ها در سه روز صعودی و طی دو روز نزولی بوده است.

    بر این اساس طی هفته گذشته بیشترین حجم معاملات در روز شنبه با انعقاد 28 سکه طلا به ارزش 309 میلیون ریال اختصاص داشت. این در شرایطی است که کمترین حجم معاملات طی روز چهارشنبه هفته گذشته با 24 معامله و ارزش حدود 267 میلیون ریال ثبت شد.

    همچنین امروز نیز حجم معاملات گواهی سپرده سکه طلا در بورس کالای ایران  به 26 سکه و ارزش 291 میلیون ریال رسید.

    به اعتقاد کارشناسان، معاملات سکه در بورس کالا در بستری امن، شفاف و آنلاین، می تواند در بین معمله گران و فعالان بازار طلا اطمینان خاطر ایجاد نماید و دغدغه حمل و نگهداری فیزیکی سکه طلا که یکی از نگرانی های مهم دارندگان سکه طلا است را برطرف کند. از سویی معامله این اوراق نیز بدون هر گونه مراجعه فیزیکی به فروشندگان سکه طلا صورت می گیرد که می تواند بعضاً نگرانی های حاصل از جعل و تقلبی بودن سکه را نیز کاملا مرتفع کند.

    برچسب ها