عصر خودرو

در فصل تابستان ۱۳۹۵؛

شاخص قیمت تولید کننده صنعت افزایش یافت

عصر بازار- مرکز آمار ایران اعلام کرد: شاخص قیمت تولید کننده بخش صنعت در فصل تابستان ۱۳۹۵به عدد۱۹۷ رسید که نسبت به فصل گذشته(۱۹۳.۳)۱.۹ درصد و فصل مشابه سال قبل (۱۹۲.۷) ۲.۲درصد افزایش داشته است.

شاخص قیمت تولید کننده صنعت افزایش یافت
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، براساس شاخص قیمت تولیدکننده بخش صنعت فصل تابستان 1395 به پایه سال 90(100=1390)، درصد تغییرات شاخص کل در چهار فصل منتهی به فصل تابستان 1395 نسبت به دوره مشابه سال قبل (نرخ تورم تولیدکننده کل بخش صنعت) 0.2 درصد است که نسبت به تورم چهار فصل منتهی به فصل بهار امسال (منهای 0.5درصد) افزایش داشته است.
    شاخص قیمت بخش صنایع تولید زغال سنگ - پالایشگاه های نفت با 3.9 درصد افزایش نسبت به فصل قبل به عدد167.4 به 173.8 رسید و بیشترین اثر افزایشی را در شاخص کل فصل تابستان داشته است.
    شاخص قیمت بخش صنایع مواد غذایی و آشامیدنی با 1.4 درصد افزایش نسبت به فصل قبل از عدد 244.1 به 247.6 رسید. این بخش رتبه دوم تأثیر افزایشی را در شاخص کل به خود اختصاص داده است.
    رشته فعالیت های قند و شکر با 4.3 درصد و تولید روغن و چربی حیوانی و نباتی خوراکی با 2.3 درصد و تولید نوشابه های غیر الکلی گاز دار با 5.4 درصد افزایش نسبت به فصل قبل به ترتیب بیشترین تاثیر را در افزایش شاخص این بخش داشته اند.
    شاخص قیمت بخش تولید فلزات اساسی با 0.9 درصد افزایش نسبت به شاخص فصل قبل (173.6) و رسیدن به عدد 175.2 ، رتبه سوم تأثیر افزایشی در شاخص کل را به خود اختصاص داده است.
    بخش تولید محصولات اساسی مسی با 6.3 درصد افزایش نسبت به فصل قبل بیشترین تاثیر را در افزایش شاخص این بخش داشته است.
    شاخص قیمت بخش تولید سایر محصولات کانی غیر فلزی با 2 درصد افزایش نسبت به شاخص فصل قبل (181.4) و رسیدن به 185.1، رتبه چهارم تاثیر گذاری در افزایش شاخص کل فصل تابستان را به خود اختصاص داده است.
    رشته فعالیت تولید سیمان ،آهک و گچ با 4.3 درصد و تولید آجر با 2.3 درصد افزایش نسبت به فصل قبل به ترتیب بیشترین تاثیر را در افزایش شاخص این بخش داشته اند.
    شاخص بخش های تولید محصولات از توتون ،تنباکو و سیگار و تولید وسایل نقلیه موتوری و تریلر و نیم تریلر و دباغی و عمل آوری چرم و ساخت کیف و چمدان نسبت به فصل قبل بدون تغییر بوده اند.
    تغییرات شاخص قیمت در سایر بخش ها تاثیر جزیی در تغییر شاخص کل بخش صنعت داشته است. در میان این بخش ها اعداد شاخص مربوط به بخش های 'تولید چوب، محصولات چوبی و چوب پنبه' ،' تولید رادیو، تلویزیون و دستگاه ها و وسایل ارتباطی' و 'تولید ماشین آلات اداری و محاسباتی' نسبت به فصل قبل کاهش داشته اند.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو