عصر خودرو

معاون وزیر صنعت ، معدن و تجارت:

معدن رقیب سرسخت نفت می شود

عصر بازار: باید پذیرفت که تحقیقات مرز نمی شناسد و باید از ظرفیتها و پیشرفت های کل دنیا در بخش معدن بهره ببریم که در این زمینه با استرالیا، آفریقای جنوبی و با برخی کشورهای اروپایی نیز صحبت هایی شده است.

معدن رقیب سرسخت نفت می شود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایلنا، مهدی کرباسیان در پاسخ به این پرسش که آیا بودجه معادن می‌تواند جایگزین مناسبی برای بودجه نفت در کشور شود؟ اظهار داشت: در صورتی که ما بتوانیم حوزه معدن را در حوزه منابع مالی کشور به شمار اوریم و در تولید ناخالص ملی ارزشش را بالا ببریم معادن رقیب سرسختی برای نفت خواهند بود.

    وی با اشاره به سهم معادن و صنایع معدنی از تولید ناخالص داخلی کشور گفت: در حال حاضر تنها یک درصد از تولید ناخالص داخلی مربوط به معادن و 5 درصد مربوط به صنایع معدنی است که این رقم ، رقم خوبی نیست زیرا در دنیا این رقم 16 درصد است و ما باید در این حوزه ارتقاء یابیم .

    معاون وزیر صنعت ، معدن و تجارت با تاکید بر اینکه باید نفت را در سرمایه گذاری ها بکار ببریم افزود: استفاده از منابع نفتی در هزینه های جاری اشتباه است و تاکیدات رهبری نیز بر همین قضیه است و این به معنای این نیست که نفت را نفروشیم بلکه استفاده بهینه از نفت برای پیدا کردن منابع درآمدی آن حائز اهمیت است که در مورد معدن نیز همین موضوع مطرح است.

    رییس هیات عامل ایمیدرو تصریح کرد: کشور ما باید جزء جی هشت باشد نه جزء جی 20 ، این موضوع شدنی است در صورتی که از منابع ملی خود خوب استفاده کنیم و میزان سرمایه گذاری ها در بخش معدن و صنایع معدنی را افزایش دهیم در بخش توسعه صنعتی رشد خواهیم کرد.

    وی با بیان اینکه هم اکنون در برخی از حوزه ها پیشرفت قابل توجهی داشته ایم افزود: در برنامه ششم توسعه توجه ویژه ای به بخش معدن شده و به لحاظ ساختاری تغییرات مناسبی نیز لحاظ شده است و از امکانات خود می توانیم برای افزایش ارزش افزوده استفاده کنیم .

    کرباسیان تصریح کرد: باید پذیرفت که تحقیقات مرز نمی شناسد و باید از ظرفیتها و پیشرفت های کل دنیا در بخش معدن بهره ببریم که در این زمینه با استرالیا، آفریقای جنوبی و با برخی کشورهای اروپایی نیز صحبت هایی شده است.

    بر اساس این گزارش، محصولات معدنی ایران در صورت رفع مشکلات موجود و تکمیل زنجیره تولید بهترین و مناسب‌ترین جایگزین برای برداشته شدن اتکای دولت بر درآمدهای نفتی است.

    ایران جزء 10 کشور نخست جهان و اولین کشور خاورمیانه از نظر داشتن ذخایر معدنی است. تاکنون نزدیک به 70 نوع ماده معدنی با 40 میلیارد تن ذخیره قطعی در کشور شناسایی شده که ارزشی معادل 770 میلیارد دلار دارد.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو