عصر خودرو

دولت پیشنهاد داد;

بازگرداندن ۳۰ درصد از سهم مالیات بر ارزش افزوده شهرک‌های صنعتی به خودشان

عصر بازار- مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران گفت: دولت پیشنهاد داده است که یک سوم از سهم مالیات بر ارزش افزوده شهرکهای صنعتی به این شهرکها بازگردد تا برای ایجاد و تکمیل زیرساختها در این شهرکها هزینه شود.

بازگرداندن ۳۰ درصد از سهم مالیات بر ارزش افزوده شهرک‌های صنعتی به خودشان
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، علی یزدانی شامگاه پنجشنبه در جلسه بررسی مسائل و مشکلات صاحبان صنایع شهرستان شهرضا در محل شهرک رازی این شهرستان، اظهار کرد: ایران با برخورداری از950 شهرک صنعتی و بیش از 7500 واحد معدنی موقعیت ممتازی را در منطقه و جهان دارد البته لازم است تا با برنامه ریزی مناسب، از این موقعیت ممتاز استفاده شود.

    وی ادامه داد: ایران با وجود اینکه در ردیف 10 کشور نخست دنیا در زمینه برخورداری از ذخایر و معادن سنگ‌های تزیینی است و جزو تولیدکنندگان این نوع سنگ است، در سال گذشته تنها 190  میلیارد دلار صادرات سنگهای تزئینی داشته است.

    عضو شورای عالی کار با ابراز تأسف از این‌که برخی افراد تحریمها را کاغذ پاره تلقی می‌کردند اظهار کرد: این افراد با اقدامات خود باعث شدند نظام بانکی کشور 10 سال به عقب برگردد و هزینه گزافی بابت نقل و انتقال پول به تولیدکنندگان تحمیل شود. این در حالی است که همه تحلیلگران و مجامع جهانی همچون بانک جهانی به بهتر شدن اوضاع بخشهای مختلف صنعتی در دولت یازدهم اعتراف دارند. این گزارشها حاکی از آن است که ایران در سال 2017 در رشد اقتصادی پیشتاز منطقه خواهد بود.

    وی در بخش دیگری از سخنان خود، عنوان کرد: از بدو تأسیس وزارت صنایع در کشور تا امروز 88 هزار مجوز صنعتی صادر شده است که از این تعداد 84 هزار و 500 مجوز برای صنایع کوچک و نیمه بزرگ بوده است.

    معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با تأکید بر ضرورت اصلاح شیوه ممیزی و اخذ مالیات در کشور، تصریح کرد: متأسفانه سیستم مالیاتی کشور بر اساس روشهای سنتی عمل می‌کند، در حالی که تولید کننده باید از مالیات معاف و در مقابل مصرف کننده نهایی مالیات دهد.

    یزدانی اضافه کرد: استقرار صندوقهای مکانیزه فروش در فروشگاه‌ها اقدامی در راستای اجرای موارد اصلاحی قانون مالیاتی کشور و اخذ مالیات از مصرف کننده نهایی است که با تجهیز بیش از 200 هزار واحد صنفی که محل رجوع مصرف کنندگان نهایی به این صندوقها هستند، این ضرورت در اصلاح سیستم مالیاتی کشور تا حدودی عملی خواهد شد.

    وی با تأکید بر ضرورت اجرای اصول اقتصاد مقاومتی، تشکیل ستاد اقتصاد مقاومتی کشور به ریاست معاون اول رییس جمهور را گامی در راستای اجرای این اصول داسنت و افزود: در سال جاری به دلیل اتخاذ این سیاستها 4000 میلیارد ریال بدهی واحدهای جریمه شده در شهرکها، مشمول بخشودگی قرار گرفت، هر چند بسیاری از تولیدکنندگان به دلیل بی اطلاعی یا دلایلی که به درستی معلوم نیست، از این امتیازات استفاده نکرده‌اند.

    رییس هیئت مدیره سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران با بیان این‌که 96 درصد صنایع کشور در ردیف صنایع کوچک و متوسط و در مالکیت بخش خصوصی قرار دارند اظهار کرد: دولت پیشنهاد داده است که یک سوم از سهم مالیات بر ارزش افزوده شهرکهای صنعتی به این شهرکها بازگردد تا برای ایجاد و تکمیل زیرساختها در این شهرکها هزینه شود.

    برچسب ها