عصر خودرو

محسنی ازغدی خبر داد:

اسناد خزانه و صکوک سوغات ایران برای سرمایه گذاران کره جنوبی

عصر بازار- با بورس کره جنوبی توافق شده با تمرکز بر اسناد خزانه اسلامی در گام اول و صکوک و انواع اوراق با در آمد ثابت در گام های بعدی ، تنظیم کارمزد ارائه ی خدمات متولی حساب به صورت توافقی و پذیرش ریسک نرخ ارز توسط سرمایه گذاران کره ای امکان سرمایه گذاری فراهم شود.

اسناد خزانه و صکوک سوغات ایران برای سرمایه گذاران کره جنوبی
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادآنلاین، محمد رضا محسنی ازغدی مدیر عامل سپرده گذاری مرکزی و تسویه وجوه، با اشاره به مذاکرات اخیر تنی چند از متولیان بازار سرمایه کشور با مدیران بورس کره جنوبی گفت: این مذاکرات با همکاری مشترک CIFC و FSC بعد از امضای تفاهم نامه های مشترک همکاری ما بین نهادهای مختلف و شش ورکشاپ برگزار شده توسط دو کشور به منظور افزایش میزان تبادل دانش و تقویت روابط برنامه ­ریزی شده بود.

    به گفته وی ، نهاد CIFC متشکل از 30 عضو فعال و تصمیم ساز بازار کره جنوبی شامل نهادهای عمومی، خصوصی و موسسات می باشد که در سال 2011 توسط FSC به عنوان یک Public Private Partnership برای راهبری و هدایت سیاست های همکاری تشکیل شده است.
    محسنی افزود: پس از برگزاری نشست های مشترک عمومی و خصوصی با شرکت KSD، توافق هایی با مرور مستند مدل پیشنهادی صورت پذیرفت که شامل تمرکز بر اسناد خزانه اسلامی در گام اول و صکوک و انواع اوراق با در آمد ثابت در گام های بعدی ، تنظیم کارمزد ارائه ی خدمات متولی حساب به صورت توافقی ، پذیرش ریسک نرخ ارز توسط سرمایه گذاران کره ای و اقبال عمومی به ورود به بازارسرمایه ایران است.
    در عین حال توافق شد ریز اطلاعات سرمایه گذاران نزد کارگزاران و تجمیع سفارشات تحت کد معاملاتی KSD توسط کارگزار و استعلام سمات از KSD برای دریافت جزئیات سرمایه گذاران در موارد خاص و دریافت پاسخ  از KSD نیز در دستور کار دو طرف قرار گیرد.
    همچنین ارسال پیام تائید نهایی معاملات از سوی CSDI به KSD بعد از نظارت بازار و حذف معاملات خاص و همچنین ملاحظه مربوط به زمان بندی واریز پول و مسائل مربوط به تحویل در برابر پرداخت و احتمالا افزایش دوره تسویه نیز از دیگر توافق های صورت گرفته در این مذاکرات بود.
    محسنی ادامه داد: با توجه به آماده بودن بستر ایجاد اتصال بازارهای سرمایه­ دو کشور ایران و کره جنوبی هم اکنون نیازهایی همچون دریافت مجوزهای لازم از بانک مرکزی ایران برای بحث سرمایه گذاری در بازارسرمایه و روش محاسبه ی نرخ تبدیل ارز ، نهایی سازی روند تعاملات بانکی ، در نظر گرفتن دوره ی تسویه اسناد خزانه با توجه به ملاحظات تفاوت های موجود در تقویم های کاری، تعطیلات رسمی و مذهبی دو کشور و همچنین زمان بندی ارسال و دریافت سفارش و انجام معاملات و هماهنگی با فرابورس و شرکت مدیریت فناوری بورس تهران وجود دارد که باید متولیان بازار سرمایه و بانک مرکزی آنها را حل و فصل کنند.
    وی ادامه داد: نیازمندی به رتبه بندی اسناد خزانه حداقل توسط یک نهاد خارجی ، تنظیم و امضای ارائه خدمات متقابل کاستودین سمات و KSD ، معرفی سایت های مرجعی نظیر TSETMC و IFB.ir  در خصوص جزئیات مربوط به اسناد خزانه و قیمت ها و معاملات و در نهایت هماهنگی با شرکت های نرم افزاری برای اتصال کارگزار کره ای به کارگزاری ایرانی جهت دریافت و ارسال سفارش بین المللی نیز از دیگر اقدام هایی است که توافق شد طرف ایرانی بستر های آنرا فراهم کند.

    برچسب ها