عصر خودرو

وزارت اقتصاد و تجارت ژاپن خبر داد:

رشد ۷۹ درصدی صادرات نفت ایران به ژاپن در شهریور امسال

عصر بازار- واردات نفت ژاپن از ایران در سپتامبر ۲۰۱۶ برابر با شهریور امسال با رشد ۷۹ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل به ۳۳۴ هزار بشکه در روز رسید.

رشد ۷۹ درصدی صادرات نفت ایران به ژاپن در شهریور امسال
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، وزارت اقتصاد و تجارت ژاپن در جدیدترین گزارش خود از افزایش 79 درصدی واردات نفت این کشور از ایران در سپتامبر 2016 خبر داد.

    بر اساس آمارهای این وزارتخانه، خرید نفت ژاپن از ایران در ماه سپتامبر 2016 به 1.492 میلیون کیلو لیتر برابر با 334 هزار بشکه در روز رسید. این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد 79 درصدی داشته است. واردات نفت ژاپن از ایران در سپتامبر سال گذشته میلادی 829 هزار کیلو لیتر برابر با 185 هزار بشکه در روز اعلام شده بود.

    واردات نفت این کشور جنوب شرق آسیا از ایران در سپتامبر امسال نسبت به ماه قبل از آن نیز با رشد 28 درصدی روبرو شده است. ایران در ماه اوت امسال 260 هزار بشکه در روز نفت به ژاپن صادر کرده بود.

    افزایش قابل توجه واردات نفت ژاپن از ایران در سپتامبر امسال در حالی است که کل واردات نفت این کشور در این ماه با کاهش 1 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن مواجه شده است.

    ایران با تامین 9.7 درصد نفت مورد نیاز ژاپن چهارمین تامین کننده نفت وارداتی ژاپن در این ماه شناخته شده است. عربستان، امارات و قطر به ترتیب در رتبه های اول تا سوم از این نظر قرار گرفته اند.

    برچسب ها