عصر خودرو

مدیر اکتشافات ایمیدرو خبر داد:

شناسایی ۳۰۰ منطقه امیدبخش معدنی

عصر بازار- با سرمایه‌گذاری‌ هایی که در حوزه اکتشاف انجام شده است، مدیر اکتشافات ایمیدرو از رکوردی تاریخی در اکتشاف معادن با شناسایی ۳۰۰ آنومالی و مناطق امیدبخش معدنی خبر داد.

شناسایی ۳۰۰ منطقه امیدبخش معدنی
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، علی اصغرزاده قوچانی  با بیان اینکه مجموع اکتشافات انجام شده در دولت یازدهم بیش از سه برابر مقدار اکتشاف شده در 80 سال اخیر است، عنوان کرد: امروز  250 هزار کیلومتر پهنه اکتشافی در دستور کار ایمیدور است که این مقدار در 21 استان ایران و 32 پهنه پراکنده هستند.

    وی با اشاره به اینکه اکتشاف صورت گرفته در این مدت نتایج بسیار خوبی داشته است، اظهار کرد: تاکنون 300 آنومالی امید بخش برای مواد معدنی فلزی شناسایی شده است که بر اساس انها می توان تا پایان امسال و سال آینده نوید معرفی معادن بزرگی را با برنامه ریزی هایی که انجام شده است به مردم ایران بدهیم.

    این مدیر معدنی در ادامه افزود: این در حالی است که تا پیش از این از آنجاکه روی اکتشافات سرمایه گذاری نشده بود فقط آنومالی‌هایی در دسترس بود که قبلا شناسایی شده بود و این منابع نیز رو به پایان می رفت ولی امروز اوضاع اکتشافات به گونه ای است که توان معرفی معادن جدید با ظرفیت های بالا وجود دارد.

    اصغر زاده با بیان اینکه در این اکتشافات معادن با ارزشی به دست آمده است، افزود: مناطق امیدبخشی برای آهن و فلز ارزشمندی مانند لیتیوم شناسایی شده است که باید گفت کشف لیتیوم برای اولین بار در تاریخ معدن ایران صورت می‌گیرد و اکتشاف و استخراج نیاز به فناوری های بالایی دارد و با توجه به اینکه امروز دنیا به سمت اتومبیل‌های الکترونیکی پیش می رود که باتری آنها نیز از لیتیوم ساخته می شود از این فلز با ارزش به عنوان یکی از نیازهای تکنولوژی روز یاد می شود.

    همچنین با اشاره به وضعیت توسعه معادن که به واسطه این اکتشافات انجام شده است، تصریح کرد: امروز برای توسعه زرشوران فازهای توسعه در حال اجرا است و می توانیم فاز دوم و حتی فاز سوم را نیز افتتاح کنیم، چراکه با اکتشاف انجام شده ذخیره طلای آن به میزان 40 تن افزایش یافته است.

    مدیر اکتشافات ایمیدرو با اشاره به دیگر اکتشافات این حوزه افزود: پهنه امیدبخش دیگری در استان سیستان بلوچستان و شمال شرق تفتان شناسایی شده است که کارهای حفاری آن شروع شده که می توان معرفی آن به عنوان معدن را از جمله دستاورد های دولت یازدهم در حوزه معدن عنوان کرد.

    وی سیاست های ایمیدرو را در راستای جذب سرمایه بخش خصوصی برای حوزه معدن دانست و لازمه آن را پایین آوردن ریسک سرمایه گذاری با مشارکت بخش هایی مانند ایمیدرو عنوان کرد.

    برچسب ها