عصر خودرو

یک موسسه تحقیقاتی هشدار داد:

افت ۳۷۰ میلیارد دلاری سرمایه‌گذاری‌های نفتی به دلیل افت قیمت‌

عصر بازار- موسسه وود مکنزی اعلام کرد، شرکت های نفتی بین المللی احتمالا امسال و سال آینده حدود۳۷۰ میلیارد دلار از حجم سرمایه گذاری خود خواهند کاست.

افت ۳۷۰ میلیارد دلاری سرمایه‌گذاری‌های نفتی به دلیل افت قیمت‌
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، موسسه وود مکنزی اعلام کرد، شرکت های نفتی بین المللی احتمالا امسال و سال آینده حدود370 میلیارد دلار از حجم سرمایه گذاری خود خواهند کاست. این در حالی است که دولت امارات نیز هشدار داده که تعداد «عظیمی» از پروژه های نفتی به دلیل کاهش قیمت ها به تاخیر افتاده اند و این ممکن است در آینده موجب کمبود نفت شود.

    جسیکا بروور، تحلیلگر موسسه وود مکنزی در این باره گفت، کاهش بیشتر سرمایه گذاری ها به معنای کاهش 3 درصدی تولید نفت و گاز معادل 5 میلیون بشکه نفت در سال جاری و کاهش 4 درصدی تولید نفت و گاز در سال 2017 معادل 6 میلیون بشکه نفت خواهد بود. سهیل المزروعی، وزیر انرژی امارات نیز گفت، صنعت جهانی نفت تعدادی از پروژه ها را به تاخیر انداخته و ریسک کاهش تولید و کمبود احتمالی عرضه را به وجود آورده است.
    قیمت نفت برنت از بالای 115 دلار در ژوئن 2014 به کمتر از 28 دلار در ژانویه امسال رسیده است. قیمت نفت برنت هم اکنون کمتر از 48 دلار است. این کاهش قیمت شدید  تولید کنندگان را وادار ساخته تا پروژه های خود را لغو کنند و میلیاردها دلار از حجم سرمایه گذاری های خود بکاهند. این مسئله سبب از بین رفتن هزاران فرصت شغلی شده است. پاتریک پویان، مدیر شرکت توتال فرانسه ماه گذشته گفت، کاهش سرمایه گذاری ها در این صنعت ممکن است موجب کمبود نفت تا سال 2020 شود.
    المزروعی افزود: «این آن چیزی است که ما نگرانش هستیم... تعداد پروژه های به تعویق افتاده بسیار زیاد است.» وی افزود، هرچند که بازار در حال حرکت به سمت توازن است، اما کاهش سرمایه گذاری در تولید نفت می تواند به کمبود عرضه در آینده منجر شود.
    روسای شرکت های نفتی اکسون موبیل، توتال و انی قرار است هفته آینده در ابوظبی در بزرگترین کنفرانس نفتی امارات که با حضور وزیر انرژی و رئیس شرکت ملی نفت ابوظبی برگزار خواهد شد شرکت کنند و در مورد عرضه و تقاضای جهانی نفت و آینده صنعت انرژی به بحث و تبادل نظر بپردازند.

    برچسب ها