عصر خودرو

چینی ها علاقه مند به اجرا و تکمیل خط لوله گاز ایران-پاکستان

عصر بازار- یک شرکت چینی که برای احداث خط لوله گاز از بندر گوادر تا نوابشاه پاکستان به طول بیش از ۷۰۰ کیلومتر با این کشور قرارداد امضا کرده، به تازگی برای مشارکت در ساخت خط لوله از بندر گوادر تا مرز ایران به طول حدود ۸۰ کیلومتر نیز اعلام آمادگی کرده است.

چینی ها علاقه مند به اجرا و تکمیل خط لوله گاز ایران-پاکستان
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، روزنامه انگلیسی زبان 'اکسپرس تریبیون' پاکستان روز پنجشنبه به نقل از مقامات این کشور نوشت: شرکت خط لوله نفت چین (CPPB) که برای اجرای طرح حدود یک و نیم میلیارد دلاری احداث ترمینال گاز مایع طبیعی (ال.ان.جی) و احداث خط لوله گاز از بندر گوادر به نوابشاه با پاکستان به توافق رسیده است، مشتاق به مشارکت در تکمیل طرح خط لوله گاز ایران-پاکستان (قسمت مربوط به خاک پاکستان) است و برای مشارکت در احداث خط لوله گاز 'از بندر گوادر تا مرز ایران' ابراز تمایل و اعلام آمادگی کرده است.

    به گزارش این روزنامه، یک مقام ارشد دولت پاکستان نیز اعلام کرد: این کشور در حال کار بر روی طرح واردات گاز مایع طبیعی است اما در صورت برو جنگ، خط انتقال گاز مایع منبع امنی برای تامین نیاز های ما نخواهد بود.
    وی افزود: به همین دلیل ما طرح انتقال گاز از ایران به پاکستان را یک پروژه ضروری و همچنین طرح راهبری برای کشور می دانیم.
    این مقام دولت پاکستان تاکید کرد: در صورت توقف در روند عرضه گاز مایع در کشور، پاکستان قادر به دریافت گاز از طریق طرح خط لوله انتقال گاز از ایران خواهد بود.
    نفیس زکریا سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان نیز امروز در نشست خبری هفتگی خود اعلام کرد که پاکستان و ایران برای پیشبرد طرح خط لوله گاز آی-پی با یکدیگر در تماس هستند.
    ایران خط لوله بخش مربوط به خاک خود را تقریبا تکمیل کرده و به محض اجرای و تکمیل خط لوله در خاک پاکستان، امکان صادرات گاز طبیعی ایران به پاکستان فراهم خواهد شد.
    مهلت پاکستان برای اجرای تعهدات خود در قبال این قرارداد، نزدیک به دو سال پیش (پایان سال 2014) تمام شده است.

    برچسب ها