عصر خودرو

پاکستان:

برای پیشبرد طرح خط لوله گاز، با ایران در تماس هستیم

عصر بازار- سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان روز پنجشنبه اعلام کرد این کشور و جمهوری اسلامی ایران باهدف پیشبرد طرح خط لوله گاز ایران-پاکستان، با یکدیگر در تماس هستند.

برای پیشبرد طرح خط لوله گاز، با ایران در تماس هستیم
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، نفیس زکریا در نشست خبری هفتگی خود در پاسخ به سوالی درخصوص طرح خط لوله گاز ایران-پاکستان (آی-پی) گفت که مسئولان ذیربط پاکستان در این خصوص با دستگاه های زیربط ایران در تماس هستند تا زمینه پیشبرد این طرح فراهم شود.

    وی توضیح بیشتری در این باره نداد
    در همین حال، روزنامه انگلیسی زبان 'اکسپرس تریبیون' پاکستان نیز روز پنجشنبه به نقل از مقامات این کشور نوشت: شرکت خط لوله نفت چین (CPPB) که هم اکنون در طرح یک و نیم میلیارد دلاری احداث ترمینال گاز مایع طبیعی (ال.ان.جی) و احداث خط لوله گاز از بندر گوادر به نوابشاه مشارکت دارد، مشتاق به مشارکت در تکمیل طرح خط لوله گاز ایران-پاکستان (قسمت مربوط به خاک پاکستان) است.
    در این گزارش آمده است: چین همچنین تمایل دارد تا در زمینه احداث خط لوله گاز 'از بندر گوادر تا مرز ایران' نیز سهیم شود که بدین وسیله طرح خط لوله انتقال گاز از ایران به پاکستان تکمیل می شود.
    شرکت چینی که 85 درصد فاینانس احداث خط لوله گاز در جنوب غربی پاکستان را فراهم کرده است، هم اکنون آمادگی خود را برای مشارکت در احداث خط لوله گاز از بندر گوادر تا مرز ایران به طول 80 کیلومتر اعلام کرده است.
    به گزارش این روزنامه، یک مقام ارشد دولت پاکستان نیز اعلام کرد: این کشور در حال کار بر روی طرح واردات گاز مایع طبیعی است اما در صورت برو جنگ، خط انتقال گاز مایع منبع امنی برای تامین نیاز های ما نخواهد بود.
    وی افزود: به همین دلیل ما طرح انتقال گاز از ایران به پاکستان را یک پروژه ضروری و همچنین طرح راهبری برای کشور می دانیم.
    این مقام دولت پاکستان تاکید کرد: در صورت توقف در روند عرضه گاز مایع در کشور، پاکستان قادر به دریافت گاز از طریق طرح خط لوله انتقال گاز از ایران خواهد بود.

    برچسب ها