عصر خودرو

۷ کار که باید قبل از درخواست افزایش حقوق انجام دهید

عصر بازار- چنان‌چه به فکر درخواست افزایش حقوق هستید حتما این ۷ کار که باید قبل از درخواست افزایش حقوق انجام دهید را مدنظر داشته‌باشید. ممکن است گاهی با خود فکر کنید که باید در ازای کاری که انجام می‌دهید حقوق بیشتری دریافت کنید، بنابراین نیاز است که درخواست افزایش حقوق بدهید.

۷ کار که باید قبل از درخواست افزایش حقوق انجام دهید
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بازده، شاید مدت طولانی است که منتظر این اتفاق هستید، اما رییس هیچ اقدامی در این زمینه نکرده است. منتظر چه هستید؟ وقت آن رسیده که خود شما درخواست افزایش حقوق بدهید. در ادامه 7 کار که باید قبل از درخواست افزایش حقوق انجام دهید آمده‌است تا برای انجام این کار به شما کمک کنند:

    1. سعی کنید از میزان حقوقی افراد دیگر- با وظایف مشابه شما – مطلع شوید

    این نخستین کاری است که قبل از اقدام به درخواست افزایش حقوق باید انجام دهید. گاهی می‌توانید این کار را با مراجعه به سایت‌های خاص و یا سایت سازمان خود انجام دهید.

    2. میزان حقوقی که باید دریافت کنید را محاسبه کنید

    با بررسی میزان حقوق پرداختی به افراد دیگر، میزان حقوق خود را تعیین کنید. با در نظر گرفتن سابقه خدمت و تعداد ساعات کاری در شرکت میزان حقوق عادلانه‌ای که باید از طرف سازمان به شما پرداخت شود را محاسبه کنید.

    3. وضعیت مالی کارفرمای خود را مورد بررسی قرار دهید

    اگر کارفرمای شما با مشکلات مالی مواجه است، زمان مناسبی برای درخواست افزایش حقوق نیست. شما به ‌عنوان کارمند یک شرکت به احتمال زیاد در جریان وضعیت مالی شرکت هستید. اگر اطلاعات کافی در این زمینه ندارید سعی کنید تا از طریق منابع موثق از این موضوع مطلع شوید.

    4. از قبل خود را برای بحث آماده کنید

    شما نباید صحبت با کارفرما را به‌عنوان یک بحث در نظر بگیرید، اما گاهی ممکن است مجبور به انجام این کار شوید. سعی کنید درست مانند شرایطی که قرار است خود را برای استخدام در جایی معرفی کنید عمل کنید. با بیان آخرین کارها و موفقیت‌های خود شروع کنید. علاوه بر این سعی کنید مهارت‌هایی که منجر به کسب موفقیت شما در انجام کارها می‌شوند را بازگو کنید.

    5. به این موضوع فکر کنید که در صورت پذیرفته نشدن درخواست افزایش حقوق، چه اقدامی خواهید کرد

    قبل از وارد شدن به اتاق کارفرما به این مسئله فکر کنید که اگر با درخواست شما موافقت نشود یا با میزان بسیار کمتر موافقت شود، چه‌کاری انجام خواهید داد. آیا کار خود را ترک خواهید کرد یا در آینده دوباره درخواست خود را عنوان خواهید کرد؟ البته ممکن است تصمیم شما به صحبت‌های رییس بستگی داشته باشد. برای مثال، در صورت انتقاد از نحوه عملکرد شما، از خود سؤال کنید که آیا حق با اوست. ممکن است به خاطر عدم قدردانی از تلاش‌های شما، تصمیم به یافتن شغلی جدید بگیرید که در آنجا به خاطر موفقیت‌های‌تان از شما تقدیر شود. اگر دلایل دیگری برای انتقاد از شما وجود دارد، سعی کنید از آنها مطلع شوید تا قادر به ایجاد تغییرات مثبت باشید.

    6. از قبل برای صحبت با رییس خود درخواست جلسه بدهید

    به رییس خود نشان دهید که موضوع درخواست حقوق کاملاً جدی است. از صحبت خود با رییس به‌عنوان یک جلسه کاری نام ببرید. هرگز از طریق تماس تلفنی و یا ایمیل درخواست خود را عنوان نکنید.

    7. دلایل موجه را عنوان کنید

    ممکن است به ‌محض عنوان کردن درخواست افزایش حقوق، رییس با آن موافقت کند و نیاز به انجام کار دیگری نباشد. اما در غیر این صورت باید تلاش بیشتری برای توجیه رییس بکنید. برای مثال، اطلاعاتی را که از قبل در مورد میزان حقوق دریافتی برای شغل خود جمع‌آوری کرده‌اید، عنوان کنید.

    برچسب ها