عصر خودرو

ایتالیا به مدت یک هفته میزبان شرکت های ایرانی

عصر بازار- نمایشگاه شهر رم پایتخت ایتالیا به منظور معرفی فرصت های سرمایه گذاری در ایران، به مدت یک هفته میزبان شرکت های ایرانی خواهد بود.

ایتالیا به مدت یک هفته میزبان شرکت های ایرانی
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، نمایشگاه رم با عنوان 'معرفی کشور ایران' از دوم تا ششم آذر ماه آینده (22 الی 26 ماه نوامبر) برای نخستین بار میزبان شرکت های ایرانی به منظور معرفی فرصت های سرمایه گذاری در ایران خواهد بود.

    در این نمایشگاه شرکت های ایتالیایی علاقمند می توانند از طریق ملاقات های تجاری (B2B) با نمایندگان شرکت های مهم ایرانی آشنا شوند.
    این ابتکار با همکاری نمایشگاه بین المللی ایران و پشتیبانی سفارت کشورمان در رم ، سفارت ایتالیا در تهران و نهاد های ایرانی برگزار می شود و ایران می تواند برای نخستین بار توانمندی ها و واقعیت های کار آفرینی خصوصی و دولتی خود را در خارج از مرزهایش در اروپا معرفی کند.
    این رویداد که در غالب نمایشگاه و در فضایی به وسعت هفت هزار متر مربع برگزار می شود شامل برنامه های متعددی از جمله، ملاقات های تجاری با نمایندگان بنگاه های مهم اقتصادی ایرانی، فعالیت های فرهنگی به منظور آشنایی با سنت های ایرانی و توسعه روابط جدید تجاری و صنعتی در هر سطح می شود.
    'پیئترو پیچینوتی' مدیر نمایشگاه شهر رم اخیرا در این باره اظهار داشت: نمایشگاه رم به مدت یک هفته میزبان سلیقه، روش زندگی، فرهنگ و بهترین های دنیای تجاری ایران خواهد بود. ایران کشوری است که در سیاست خارجی ایتالیا از اهمیت زیادی دارد و یقینا همکاری های اقتصادی با تهران از ارزش راهبردی بالایی برخوردار است.
    برگزاری این رویداد در نمایشگاه شهر رم برای ایران فرصت منحصر به فردی خواهد بود تا از این طریق توانمندی ها و ظرفیت های خود را به شرکت های ایتالیایی و فرهنگ کهن چند قومی و جذاب خود را به تمام مردم ایتالیا معرفی کند.
    در این نمایشگاه علاوه بر عرضه کالاهای ایرانی، از روز 21 تا 25 نوامبر یک گالری عکس بنام 'Journey in Teheran'، از روز 22 تا 25 نوامبر یک برنامه آموزشی برای کودکان از 11 تا 13 سال و از روز 23 تا 25 نوامبر یک جشنواره غذای ایرانی برگزار می شود و شب ها نیز شاهکارهای سینمای ایران اکران خواهند شد.
    ورود به این نمایشگاه کاملا رایگان است که خود فرصت بزرگی برای علاقمندان به ایران و آنهایی که در نمایشگاه اکسپو میلان از پاویون ایران بازدید کرده و می خواهند این کشور را بهتر بشناسند محسوب می شود.
    برگزاری نمایشگاه ایران در رسانه ها و خبرگزاری های ایتالیایی نیز بازتاب داشت. خبرگزاری 'آنسامد' با عنوان ' نمایشگاه رم، بیش از 100 شرکت ایرانی بهترین دستاوردهای خود را معرفی می کنند، برای اولین بار از سال 1979 تا کنون ، تجارت، فرهنگ، موسیقی و گردشگری' نوشت: برای اولین بار پس از انقلاب اسلامی سال 1979، کشور ایران خود را به بازار سرمایه گذاران ایتالیایی همانند کشوری با یک کارت ویزیت که در برگیرنده بیش از 100 بنگاه تجاری – اقتصادی است معرفی می کند. در طی روزهای 22 الی 26 نوامبر به مدت 5 روز شرکت های ایرانی از بخش های صنعتی و پتروشیمی گرفته تا صنایع دستی و گردشگری در رم حضور یافته و ملاقات های تجاری و برنامه های فرهنگی انجام خواهند داد.

    برچسب ها