عصر خودرو

کنفرانس تجاری ایران در لندن گشایش یافت

عصر بازار- دومین کنفرانس تجاری ایران تحت عنوان 'چشم‌انداز تجارت و سرمایه‌گذاری انگلیس و ایران ' صبح روز چهارشنبه با حضور شماری از مقامات ارشد انگلیسی و نیز سفیر جمهوری اسلامی ایران در لندن گشایش یافت .

کنفرانس تجاری ایران در لندن گشایش یافت
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، علاوه بر حمید بعیدی نژاد سفیر ایران، 'لیام فاکس' وزیر تجارت بین الملل، 'لرد لامونت' فرستاده ویژه تجاری انگلیس به ایران و رییس اتاق بازرگانی انگلیس و ایران و 'ریچارد دالتون' سفیر سابق انگلیس در تهران، از جمله سخنرانان این کنفرانس یک روزه هستند.
    بررسی چشم‌انداز ژئوپلیتیک و اقتصاد برای ایران با توجه به چشم‌انداز مثبت برای روابط لندن و تهران بعد از برگزیت و بررسی پیشرفت‌های صورت گرفته در خصوص رفع تحریم‌های آمریکا و تاثیر آنها بر همکاری‌های بانک‌های غربی با ایران ازجمله محورهای بحث‌های این کنفرانس است.
    در این کنفرانس همچنین در مورد لغو تحریم‌ها پس از برجام و تاثیر آن بر همکاری‌های تجاری با ایران، آخرین تحولات در صنعت نفت و گاز ایران و فرصت‌های بالقوه تجاری در ایران گفت‌وگو خواهد شد.
    این کنفرانس از سوی موسسه 'سیتی اند فایننشال گلوبال ' و با همکاری وزارت تجارت بین‌الملل انگلیس برنامه‌ریزی شده و از سوی شماری از نهادهای تجاری از جمله اتاق بازرگانی انگلیس و ایران مورد حمایت قرار گرفته است.
    این کنفرانس که در محل هتل 'رویال گاردن ' در دو جلسه صبح و بعد از ظهر برگزار می شود، با استقبال خوب فعالان اقتصادی ایران و انگلیس، تحلیل گران و مشاوران اقتصادی مواجه شده است.
    به گفته متصدیان این کنفرانس، در حدود یک سال و نیم پیش، ایران و گروه پنج به‌علاوه یک در خصوص برنامه‌های هسته‌ای تهران به توافق رسیدند و در نتیجه آن تمامی تحریم‌های هسته‌ای ایران لغو و بسیار از تحریم‌های دوجانبه اتحادیه اروپا بر روی بخش‌های بانکی و انرژی ایران رفع شدند که این مسایل سبب شده است که روابط تجاری انگلیس و ایران به سمت عادی شدن حرکت کند.
    کنفرانس قبلی موسسه 'سیتی اند فایننشال گلوبال' در ماه آوریل گذشته در لندن برگزار شده بود.
    از اسفندماه گذشته تاکنون این چهارمین کنفرانس بزرگ اقتصادی و مالی در ارتبط با ایران است که در لندن برگزار می شود.
    کنفرانس یکروزه «اتصال مجدد ایران به جامعه مالی جهانی» آخرین کنفرانسی بود که در اواخر اردیبهشت ماه با حضور رییس بانک مرکزی ایران در لندن برگزار شد.
    ولی الله سیف رئیس بانک مرکزی ایران در سخنانش در این کنفرانس که با حضور شماری از مقامات و مسوولان ارشد بانکی و مالی ایران، اتحادیه اروپا و انگلیس برگزار شد، خواستار تعهد طرف های غربی برای تسهیل در بازگشت ایران به مدار اقتصاد جهانی شد.
    اخبار تکمیلی متعاقبا ارسال می شود.

    برچسب ها