عصر خودرو

صادرات نفت ۲.۴ میلیون بشکه شد;

رکورد فروش نفت ایران شکست

عصر بازار- وزیر نفت با اشاره به ثبت رکورد جدید صادرات نفت ایران در پسابرجام، اعلام کرد: فروش روزانه نفت از مرز دو میلیون و ۴۴۰ هزار بشکه در روز عبور کرد.

رکورد فروش نفت ایران شکست
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مهر، بیژن زنگنه امروز با بیان اینکه در سال‌های اخیر وزارت نفت فعالیت‌های زیادی انجام داده است، که بازتاب زیادی در جامعه نداشته است، گفت: البته برخی کارها همانند توسعه فناوری، دانش بنیان و همکاری با دانشگاه‌ها مورد توجه افراد محدودی است اما کاهش مصرف نسبی گازوئیل را کسی نمی‌تواند نادیده بگیرد.

    وزیر نفت ادامه داد: ایران هم اکنون بدون این که پالایشگاه بزرگی وارد مدار شود، از یک واردکننده گازوئیل به صادرکننده این فرآورده نفتی بدل شده است.

    این عضو کابینه دولت میانگین کنونی صادرات  گازوئیل را 20  میلیون لیتر اعلام کرد و اظهار داشت: ایران هم اکنون به جز در بخش بنزین، صادرکننده دیگر فرآورده‌های‌ نفتی است و تا پایان سال، موضوع بنزین هم حل می شود.

    این مقام مسئول، ورود ایران به باشگاه صادرکنندگان فرآورده‌های نفتی را نتیجه تلاش گسترده در عرضه گازرسانی دانست و بیان کرد: تا پایان امسال و با محاسبه سه سال اخیر، ١١ فاز پارس جنوبی وارد مدار تولید شده است.

    زنگنه همچنین به افزایش تولید نفت ایران پس از برجام اشاره کرد و با بیان این که کسی در سال گذشته گمان نمی کرد تولید و صادرات نفت ایران در ظرف مدت کوتاهی (چهار ماه) بیش از یک میلیون بشکه در روز افزایش یابد، خاطرنشان کرد: صادرات نفت خام ایران تا پایان ماه اکتبر به ٢ میلیون و 440 هزار بشکه در روز رسیده که از بی سابقه ترین رقم‌های تاریخی است.

    برچسب ها