عصر خودرو

رشد ۱۴۰ درصدی حجم معاملات;

بازار آتی سکه، داغ شد

عصر بازار- حجم معاملات آتی سکه روز گذشته در بورس کالای ایران با رشد ۱۴۰ درصدی به ۵ هزار و ۲۹۲ قرارداد و ارزش آن به بیش از ۶۲۱ میلیارد ریال رسید؛ روز دوشنبه حجم قراردادهای آتی سکه ۲ هزار و ۲۰۱ و ارزش آن نیز بالغ بر ۲۷۵ میلیارد ریال بود.

بازار آتی سکه، داغ شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بورس کالای ایران، این روزها بازارهای مالی دنیا تحت تاثیر انتخابات آمریکا و همچنین گمانه زنی ها به تعیین نرخ بهره فدرال رزرو قرار دارند. در این بین قیمت طلا در اولین روز نوامبر با اندکی کاهش در بازارهای جهانی روبه رو شد، اما در بازار داخل شاهد رشد قیمت طلا و سکه بودیم، به طوری که قیمت سکه بهارآزادی، نیم‌سکه و ربع‌سکه با افزایش همراه شد. در همین حال در روز گذشته قیمت سکه در بازار آتی بورس کالای ایران افزایش یافت. به این ترتیب بهای سکه در بازار آتی بورس کالای ایران طی معاملات روز سه شنبه در چهار سررسید مثبت بود.

    بر این اساس قیمت آتی سکه روز گذشته در سررسید آبان ماه با نرخ یک میلیون و 116 هزار تومان معامله شد و افزایش 0.25 درصدی را تجربه کرد. این در شرایطی است که سکه تحویل دی ماه با افزایش 0.33 نسبت به روز دوشنبه به قیمت یک میلیون و130 هزار تومان رسید. از سویی قرارداد تحویل اسفند نیز با قیمت یک میلیون و 148 هزار تومان معامله و با رشد 0.13 درصدی رو به رو شد.  سکه تحویل اردیبهشت سال آتی با افزایش قیمت 0.25 درصدی با نرخ یک میلیون و 167 هزار تومان به فروش رسید و در پایان سررسید تیر سال آینده با نرخ یک میلیون و 186 هزار تومان معامله شد و کاهش 0.2 درصدی را به ثبت رساند.

    معامله 24 سکه در قالب گواهی سپرده

    همچنین حجم معاملات گواهی سپرده سکه طلا در بورس کالای ایران طی معاملات امروز به 24 سکه به ارزش 267 میلیون ریال رسید.

    نگاهی به تابلوی معاملات نیز نشان می دهد که آخرین سفارش خرید سکه در سامانه بر خط سهام یک میلیون و 112 هزار تومان و آخرین سفارش فروش درج شده در سامانه یک میلیون و 119هزار تومان ثبت شده است.

    معاملات سکه در کنار سهام در سامانه برخط معامله گران سهام یکی از جذابیت معاملات گواهی سکه در بورس کالاست به طوریکه سرمایه گذاران می توانند سکه و سهام را در کنارهم در پرتفوی خود مشاهده کننده و در هر لحظه از نوسانات و سود و زیان خود مطلع شوند.

    برچسب ها